Platforma MEB se zdá být v určitém okamžiku připravena na kabriolet, ale může si VW dovolit zaměřit se na ni nyní? Začátkem tohoto roku Volkswagen odhalil náčrt kabrioletu VW ID.3 a vyzval k vyjádření k takovému možnému modelu. Automobilka se snažila změřit reakci na to, co by byla relativně snadno vyrobitelná varianta, za předpokladu dostatečného zájmu zákazníků a skutečné poptávky na trhu o takovou variantu nyní, kdy se ID.3 vyrábí v německém Zwickau.

“Co kdyby? Kabriolet ID.3 by byl opravdu přitažlivý – užívejte si přírodu elektricky s otevřenou střechou,” řekl VW začátkem tohoto roku. “Stále přemýšlíme o tom, jak by se takový koncept mohl stát realitou. Náš návrh už má prvotní nápady.” Generální ředitel VW Herbert Diess znovu rozdmýchal řeči o elektrickém kabrioletu během diskuse se zaměstnanci v továrně v německém Osnabrücku, uvádí Automobilwoche.

“Další možností musí být samozřejmě elektrický kabriolet. Existují úvahy u Volkswagenu, existují úvahy u Audi,” řekl Diess.

Závod v Osnabrücku není v současné době vybaven pro výrobu platforem MEB, většina vozidel MEB se vyrábí v německém Zwickau. Osnabrück však vyrábí konvertibilní verzi T-Roc, jak poznamenává Automobilche, a mohl by vyrábět hardware pro konvertibilní verze jiných modelů.

Aktuální hatchback Volkswagen ID.3 je již několik let vnímán jako přirozený výchozí bod pro kabriolet, stejně jako platforma Golfu zrodila kabrio. Ale Volkswagen rovněž ukázal v nedávné minulosti SUV kabriolet bez dveří – ID. Buggy koncept.

Kabriolet osloví širší publikum, ale možná o něj nebude takový zájem

“ID. Buggy demonstruje široké spektrum bezemisní mobility, které lze dosáhnout s MEB v rámci značky Volkswagen. Chceme však otevřít platformu pro dodavatele třetích stran,” Ralf Brandstätter, COO značky Volkswagen, řekl během premiéry Buggy v Ženevě v roce 2019.

Samozřejmě, zatímco ID. Buggy koncept je vhodný pro poněkud úzké publikum, které má (v ideálním případě) nějaký přístup na pláž nebo alespoň nějaké písečné duny, kabriolet založený na ID.3 by byl zaměřen na širší publikum. Pravděpodobnějším kandidátem na verzi kabriolet by mohla být ID.5. Rozhodnutí o potenciálním elektrickém kabrioletu v příštích pěti letech se může týkat toho, jak snadno bude VW schopen přizpůsobit jednu ze svých stávajících platforem MEB.

V současné době je VW tažen v mnoha různých segmentech, pokud jde o modely s elektrickým pohonem na baterie, a než si bude moci dovolit specializovat se na nějaké užší nabídky, musí zacílit nové modely na ty nejslibnější segmenty. Wolfsburgu také není jasné, že nabídka kabrioletů za poslední desetiletí značně ustoupila a že kromě některých luxusních luxusních modelů je po nich v Číně téměř nulová poptávka. To je jen pár důvodů, proč je v současnosti celosvětově na trhu tak málo cenově dostupných kabrioletů a proč se častěji objevují na crossoverech.