Nissan představil nový „Single Seater“, tedy jednomístný vůz, který naznačuje výkon skrytý v karoserii SUV Ariya. Zdá se, že Nissan chce opravdu tlačit na nadcházející Ariya 2023 jako s určitým skrytým výkonnostním potenciálem. Jako takový výrobce z Jokohamy odhalil koncept Ariya Single Seater Concept. Je to také potenciální náznak toho, co bychom měli očekávat od připravovaného vozu Nissan Formule E Gen3.

Zatímco Ariya byla oficiálně představena pro USA těsně před autosalonem v LA, koncept Ariya Single Seater Concept byl odhalen během akce Nissan Futures jako další potenciální aplikace hnacího ústrojí Ariya. Stejná událost také ukázala směr, kterým se očekává, že se Nissan jako výrobce EV vydá, a ukázala několik koncepčních vykreslování vozidel.

„Když jsme začali utvářet naši dlouhodobou vizi Nissan Ambition 2030, pokračovali jsme v budování našeho nadčasového japonského designového jazyka futurismu,“ řekl Alfonso Albaisa, senior viceprezident Nissan pro globální design, „Nyní čerpáme inspiraci z japonských slov – shun, což znamená běžet rychle a bez námahy, a sho – což znamená vznášet se s výkonem a grácií. Koncept Ariya Single Seater Concept je dokonalým vyjádřením tohoto nového jazyka. Využití pohonné jednotky Ariya EV v balíčku inspirovaném motoristickým sportem umožnilo našemu mezinárodnímu týmu zachytit tento nový smysl pro rychlost, technologii a umění.”

Co sdílí s vozem Ariya

Jednomístný vůz je kombinací designových prvků Ariya a vozu Nissan Formule E, to vše je smícháno do vysoce výkonného balíčku. Příď jednomístného vozu má osvětlené „V“ vytvořené v přední přídi a křídlech, zatímco boky jsou inspirovány „tekutými a účinnými povrchy“ Ariya, pouze z uhlíkových vláken a přidáním krytů karoserie zadních kol. Je zřejmé, že neočekávají výměnu pneumatik, podobně jako to nedělá jejich vůz Formule E. Má také podobně vypadající aerodynamická kola jako sériové SUV Ariya, ale se závodními slicky. Podle Nissanu jak Single Seater, tak Ariya vypadají, jako by byly „formovány samotným vzduchem“. Je také poháněn stejnými předními a zadními motory jako sériové SUV.

Potenciální skutečné závodní Auto?

Nissan naznačil, že tento koncept by mohl být použit jako „šasi jednomístného závodního vozu na zakázku“. Nebyla by to první série pro Nissan a NISMO s ohledem na Nissan Micra Cup, ale byla by to první série jednomístných vozů pro Nissan s plnou podporou výrobce. Pro World Series by Nissan poskytl pouze motory, nejprve SR20DE I-4, pak VQ30DE V-6 a nakonec VQ35DE V-6, než v roce 2012 přešel na Zytek 3,4 litru V-8.

„Nissan soutěží ve Formuli E nejen proto, aby závodil na dráze, ale také aby podpořil vývoj působivých elektrických vozidel pro zákazníky,“ řekl Tommaso Volpe, ředitel globálního motorsportu Nissan. Dále vysvětlil, že programy EV a Formule E vzájemně spolupracují na přenosu technologií mezi závodními a silničními vozidly. Volpe také řekl: „Nissan Ariya Single Seater Concept zkoumá kombinaci plně elektrické pohonné jednotky, dvou motorů a revolučního systému pohonu všech kol Ariya s čistě jednomístným závodním podvozkem – mocná ukázka toho, jak vzrušující elektrická vozidla mohlo by být.”