Toto je Porsche Vision Gran Turismo, nejnovější z dlouhé řady fantastických vozů vytvořených digitálně pro franšízu videoher Gran Turismo. Zatímco pouze digitální koncepty nejsou ničím novým, Gran Turismo se stalo místem, kde výrobci automobilů skutečně posouvají hranice designu a vážně, ale intenzivně zkoumají estetické koncepty, často s budoucím dopadem na skutečný produkt.

Je tento koncept skutečně nereálný?

Berte to jako způsob, jak mohou společnosti předvést nejambicióznější formy svých idealizovaných designových jazyků ve (prakticky) řiditelných plavidlech. Přesně to udělalo Porsche se svým vozem Vision Gran Turismo.

Koncept elektrického závodního vozu Mission R, již posouvá designový jazyk Porsche, ale ve srovnání s Vision Gran Turismo je téměř chodec. Vision GT je tak extrémní, že se jeho světlomety téměř vyvinuly v neexistující. Vrchlík se otevírá dopředu jako jeden kus. Zadní části dominují obrovské pneumatiky vyčnívající z oteklé karoserie, monumentální difuzor a prvek horizontálního zadního světla – jedno z mála explicitních stylistických spojení mezi ním a skutečnými vozy Porsche.

Porsche říká, že je to EV, ale samozřejmě jsou to opravdu jen 1s a 0s. V herním vesmíru by mohl být napájen fúzním pohonem nebo indukčním kondenzátorem, na čem záleží. Ale hnací ústrojí EV dává Visionu nejasně hmatatelné spojení se současnými a budoucími elektrickými produkty Porsche, což je rozumné. Jeho specifikace, jakkoli mohou být hypotetické, jsou působivé: 0-100 km/h za 2,1 sekundy, maximální rychlost 350 km/h a 1 274 koňských sil. To opravdu není tak divoké, jak by to mohlo být, staví to o nepříliš významný kousek před Mission R s výkonem 1 073 k, maximální rychlostí 300 km/h a časem 0-100 za 2,5 sekundy.

Vision GT je v první řadě marketingovým cvičením pro Porsche, ale také bezpečným pískovištěm pro designérský a inženýrský tým Porsche, aby začali přemýšlet o tom, jak tato legendární společnost sportovních vozů vyroste do elektrického věku. Pokud je to ukázka toho, jak to půjde, jsme pro to.