RZ nebude prvním elektromobilem Lexus – tato pocta patří modelu UX 300e. RZ vypadá pozoruhodně připravený na sériovou výrobu. Lexus nesdílel nijak zvlášť jasný pohled na zadní masku, ale zobrazené obrázky obsahují takové detaily, jako je označení RZ450e Direct4, přičemž druhá část odkazuje na dvoumotorový systém představený dříve s motory o výkonu 201 k vpředu a vzadu.

Model Lexus bude opět založen na architektuře e-TNGA Toyoty bZ4X, která nám dá také Subaru Solterra. Pokud se bude držet blízko hardwaru svého sourozence Toyoty, může mít 72,8 kWh (hrubou) baterii a mohl by být nabízen pouze ve dvoumotorové podobě, na rozdíl od bZ4X, který bude nabízen v jedno a duálním provedení.

Očekává se, že model Lexus nabídne oproti bZ4X výrazné zvýšení výkonu a bude nabízen výhradně ve formě pohonu všech kol se dvěma motory o výkonu 201 koní a točivém momentu 221 lb-ft, každý. Zde přichází na scénu systém Direct4, který je vidět na označení poklopu. To samozřejmě neznamená, že Lexus RZ450e nabídne přesně 402 koní a 442 lb-ft točivého momentu, protože by mohl být přeladěn s ohledem na efektivitu nebo jiné priority, protože se stále očekává, že bude mít 72,8 kWh baterii. Je potřeba zajistit konkurenceschopný dojezd.

Vzhledem k dojezdu 500 km, se kterým byl bZ4X inzerován, bude muset tento model Lexusu ušetřit nějakou energii, aby mohl nabídnout dojezd alespoň nad 370 km. Cokoli méně a začne to drhnout o spodní konec spektra, pokud jde o elektrické crossovery této velikosti.

Bude zajímavé sledovat, jak bude Lexus RZ450e umístěn ve vztahu k Toyotě bZ4X a jaké budou rozdíly v ceně a dojezdu. Model Toyota se zaměří na maximalizaci dojezdu s jednomotorovou verzí s pohonem předních kol generující 201 koní a 195 lb-ft točivého momentu – což jsou sotva výkonové údaje – zatímco dvoumotorová verze to vytočí jen o něco málo na 215 koní a točivý moment 248 lb-ft. Obě tato čísla budou docela krotká, takže bude na modelu Lexus, aby vytvořil kontrast, pokud jde o výkon, luxus a dojezd.