V přetahované mezi světem všech SUV a skutečnými auty ve tvaru auta má Subaru stále několik modelů, které drží lano na straně auta. Je tu BRZ a je tu také předělaný WRX pro rok 2022.

V případě, že vaše automobilová láska zaspala posledních 20 let, je WRX z velké části zodpovědný za to, že generaci chlapců a dívek představil radosti z turba, pohonu všech kol a manuální převodovky. Stejně jako dříve, kupující s automatickou převodovkou dostanou CVT, která může předstírat, že jde o osmistupňové auto, ale Subaru tvrdí, že auto je citlivější a rychleji reaguje. Na testování těchto tvrzení si budeme muset počkat, protože problémy s dodavatelským řetězcem odsunuly automatiku na vedlejší kolej.

WRX začalo jako rallyová verze Subaru Impreza a nová je postavena na stejné globální platformě Subaru jako Impreza, ale 2022 WRX je první se zcela odlišným designem, který nesdílí jediný vnější panel s Imprezou. Nové WRX jsou všechny ostré záhyby karoserie částečně zakryté texturovaným plastovým obkladem. Jeho nabíječka kapoty s přívodem mezichladiče, ohnivé zadní světlomety s geodou a rozšířený postoj ho odlišují od méně sportovních čtyřdveřových dveří, a i když to není zrovna hezký design, má drsné kouzlo. O něco širší a téměř o tři palce delší než odcházející model, WRX zůstává sportovní a relativně malé, a co je nejdůležitější, auto.

Jízda odhaluje přímočarý sportovní sedan s energií soutěžního vozu a rychle točícím přeplňovaným motorem. Nová architektura WRX se může pochlubit nižším těžištěm a větší tuhostí, k čemuž Subaru přišroubuje o něco měkčí odpružení pro zlepšení jízdy. V zájmu hluku, vibrací a tvrdosti byly změněny také montážní body motoru, zavěšení a řízení.

Výsledné auto zní tišeji. Brzdy WRX – 12,4palcové kotouče vpředu a 11,4palcové vzadu – nejsou okázalé, ale fungují skvěle s letními pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx GT 245/40R-18. Základní verze mají o něco menší patky a obouvají letní pneumatiky 235/45R-18.

Pokud byste potkali neopatrného kryptida, pravděpodobně by to pro něj bylo horší než pro vás. Kromě toho, že WRX získalo tužší platformu, Subaru vylepšilo svou nárazovou strukturu. Stejně jako dříve se WRX standardně dodává se sedmi airbagy. Možná na základě předpokladu, že majitelé automatů jsou méně pozorní, verze CVT dostávají asistenta řidiče Subaru EyeSight a adaptivní tempomat s nouzovým řízením, ale vozy s manuální převodovkou nikoli.

K dispozici jsou čtyři úrovně výbavy WRX: Base, Premium, Limited a GT. Ten je dodáván pouze s CVT a nabízí elektronicky řízené tlumiče, ale automat je k dispozici u všech modelů. Všechny úrovně výbavy používají stejný motor, 2,4litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 271 koní a točivým momentem 258 liber-stop. Číselně se to příliš neliší od předchozího 2,0 litru, ale Subaru říká, že nový motor má širší křivku točivého momentu a přepracovaný wastegate, aby se minimalizovalo zpoždění turba a zlepšila se odezva při nízkých otáčkách. Očekáváme stejné nebo nepatrně rychlejší zrychlení, protože Subaru tvrdí, že nový vůz je jen o 20 liber těžší než poslední WRX.

Uvnitř vozu nenajdeme jen budíky, ale také obrazovku. Existují některá fyzická tlačítka pro ovládání HVAC a jas obrazovky, ale jiná – jako vyhřívaná sedadla a navigace v autě – vyžadují řadu klepnutí na obrazovku. Rozvor náprav o 0,9 palce přispívá k rozšíření prostoru pro nohy na zadních sedadlech o 1,1 palce. Vzadu se pohodlně usadí dva dospělí, a zatímco snížená linie střechy zařezává do prostoru nad hlavou, výlet se čtyřmi plnohodnotnými lidmi by nebyl problém.

Navzdory změnám si 2022 WRX zachovává dojem svého předchůdce. Díky vylepšení je trochu sofistikovanější, ale jen o kousíček. Je tišší, možná až příliš pro lidi, kteří si užívají hluk upravených verzí, ale stále stojí všemi čtyřmi nohama pevně na zemi .