• ŠKODA AUTO rozšiřuje svou čistě elektrickou modelovou řadu ENYAQ iV o kupé s emocionálním vzhledem a o vůbec první variantu RS
  • Sportovní a elegantní linie, velkorysý prostor v interiéru
  • Tři výkonové stupně od 150 kW do 220 kW, pohon zadních nebo všech kol
  • Dojezd až 545 km v režimu WLTP a krátké dobíjecí časy
  • Ještě více trvalé udržitelnosti: Potahy sedadel z přírodní vlny a recyklovaných PET lahví, kůže vyčiněná ekologickým způsobem

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV

Po úspěšném uvedení modelu ŠKODA ENYAQ iV rozšiřuje ŠKODA AUTO tuto modelovou řadu o elegantní kupé. Součástí nabídky je také sportovní verze RS. ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV má emocionálnější vzhled a navzdory sportovním liniím nabízí velkorysý interiér a zavazadlový prostor s objemem 570 l. Hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,234 j.e nižší než u vozu ENYAQ iV. Díky dojezdu až 545 km v režimu WLTP, v závislosti na dané výbavě, tak zvládá ENYAQ COUPÉ iV skvěle každodenní jízdu ve městě i dlouhé cesty. V nabídce je pohon zadních nebo všech kol a tři výkonové stupně od 150 kW až do 220 kW (verze ENYAQ COUPÉ RS iV). Designy interiérů známé již z vozu ENYAQ iV nahrazují klasické výbavové stupně.

Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Po úspěšném uvedení vozu ENYAQ iV přináší nový ENYAQ COUPÉ iV do rodiny ŠKODA iV ještě více emocí, sportovního charakteru a elegance. Designérům a inženýrům ŠKODA AUTO se přitom podařilo skloubit vysokou funkčnost s emocionálním vzhledem. Nová vrcholná verze je zároveň prvním čistě elektrickým vozem RS značky ŠKODA. ENYAQ COUPÉ iV s velmi elegantní karoserií dokonale spojuje emotivní vzhled a vysokou účinnost a nabízí velkorysý prostor typický pro vozy značky ŠKODA.“

Nová ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV se vyrábí společně s ENYAQ iV v hlavním závodě ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. Jedná se tak o jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které nejsou vyráběny v Německu. Díky své konstrukci a velkému rozvoru nabízí platforma MEB nové možnosti konfigurace proporcí a designu karoserie. Umístění vysokonapěťové baterie v podlaze mezi přední a zadní nápravou a absence středového tunelu pak stojí za velkorysým prostorem pro všechny cestující.

Mírně se svažující střešní linie a standardně dodávaná zatmavená prosklená panoramatická střecha

Nová ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV má ještě emocionálnější vzhled než ENYAQ iV. K dispozici je také verze SPORTLINE a sportovně laděný vrcholný model ENYAQ COUPÉ RS iV. Vůz charakterizuje specifický sportovní přední nárazník, boční prahy lakované v barvě karoserie a kola z lehké slitiny o průměru od 19″ do 21″. Střešní linie padá od B sloupku mírně dozadu a přechází do pátých dveří s ostře lomenou hranou. Linii karoserie dále zvýrazňuje standardně dodávané zatmavené prosklené panoramatické okno, které pokrývá celou střechu a plynule navazuje na prosklení pátých dveří. Jedná se o největší panoramatickou prosklenou střechu použitou ve voze ŠKODA. Je tenčí než klasická plná střecha a zajišťuje tak cestujícím dostatek místa nad hlavou. Panoramatická prosklená střecha vpouští do interiéru více denního světla a dodává mu vzdušnější dojem. Její součástí je speciální vrstva, která pomáhá zajistit trvale příjemné vnitřní klima. Na přání je k dispozici také přední maska Crystal Face s 131 LED diodami, které osvětlují vertikální lamely. Vzhled pak podtrhuje horizontální linka. U vozu ENYAQ COUPÉ RS iV je Crystal Face součástí standardní výbavy.

Tři výkonové stupně včetně vrcholného modelu ENYAQ COUPÉ RS iV

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV nabízí tři výkonové stupně. Základní výkonová verze ENYAQ COUPÉ iV 80 disponuje výkonem 150 kW a pohonem zadních kol, přičemž její baterie má kapacitu 82 kWh, respektive 77 kWh netto. Stejnou baterii využívají také verze ENYAQ COUPÉ iV 80x o výkonu 195 kW** a ENYAQ COUPÉ RS iV. Obě verze disponují pohonem všech kol díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě. Vrcholný model ENYAQ COUPÉ RS iV disponuje výkonem 220 kW** a maximálním točivým momentem 460 Nm. Jedná se o první čistě elektrický vůz RS značky ŠKODA. Tato varianta nabízí zážitek ze sportovní jízdy, mnoho černých prvků a typický červený pruh odrazky na zadním nárazníku. ENYAQ COUPÉ RS iV zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 s. Maximální rychlost dosahuje 180 km/h a je tedy o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí. ENYAQ COUPÉ RS iV je také exkluzivně v rámci modelové řady k dispozici ve výrazném zeleném laku Mamba.

Ještě úspornější a s delším dojezdem díky skvělé aerodynamice

Automobil se může pochlubit výbornou aerodynamikou s hodnotou součinitele odporu vzduchu cx 0,234, která je nižší než již tak velmi dobrá hodnota vozu ENYAQ iV. ENYAQ COUPÉ iV je tak velmi úsporný a díky tomu dosahuje dojezd ve verzi ENYAQ COUPÉ iV 80 až 545 km v režimu WLTP. Díky krátkým nabíjecím časům ENYAQ COUPÉ iV skvěle zvládá i dlouhé cesty. Tažné zařízení, jež je k dispozici na přání, zvládne táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1 400 kg při 8% stoupání.

Interiér s výběrem designů a velkým 13″ displejem, head-up displej s rozšířenou realitou

ENYAQ COUPÉ iV přináší stejně jako ENYAQ iV sladěné designy interiérů, které se inspirují světy moderního bydlení a které využívají přírodní, trvale udržitelné a recyklované materiály. Přehledně zpracovaná nabídková struktura usnadňuje individuální konfiguraci vozu s několika logicky uspořádanými tematickými pakety a několika samostatnými prvky výbavy. Součástí standardní výbavy je centrální dotyková obrazovka infotainment systému s úhlopříčkou 13″ a virtuální kokpit s 5,3″ displejem. Head-up displej s rozšířenou realitou je k dispozici na přání.

Bezemisní mobilita a ekosystém ŠKODA iV

Nová ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV poskytuje individuální mobilitu bez emisí a nízké provozní náklady. Ekosystém ŠKODA iV a jediná karta Powerpass umožňují dobíjení na 260 000 dobíjecích stanicích po celé Evropě. Pro pohodlné dobíjení doma nabízí ŠKODA AUTO vlastní wallboxy, na přání i včetně instalace. Majitelé elektromobilů mají také v mnoha evropských zemích výhody, například daňové úlevy, bonus při koupi vozu, možnost využívání jízdních pruhů vyhrazených pro autobusy a jízdní kola, bezplatné parkování v centru měst nebo cestování zdarma městskou hromadnou dopravou (v závislosti na podmínkách dané země).