Aston Martin se svým novým modelem DBX 707: „nejvýkonnější luxusní SUV na světě“ docela prosadil. Ale říká, že má zboží, které tento titul podporuje, a dává této nové vlajkové variantě svého sportovního SUV řadu vylepšení výkonu a chutných ozdob.

Podrobnosti o vozidle

DBX 707 stále používá 4,0litrový twin-turbo V8 odvozený od AMG, tentokrát s výkonem 697 k a 664 lb ft, tedy 26 k než nyní druhé Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid – a to bez jakékoli elektrické podpory, jako je PHEV Cayenne. 707 dokáže sprintovat na 100 km/h za 3,3 sekundy a jeho maximální rychlost je 310 km/h. To vše posílá na všechna čtyři kola nová devítistupňová převodovka s mokrou spojkou, upravené vzduchové odpružení a zesílený elektronický diferenciál pro zadní nápravu, kde může být 100 procent výkonu posláno na zadní kola. Karbonkeramické brzdy jsou také standardní, přičemž Aston uvádí, že uberou 40,5 kg neodpružené hmoty.

Ale kromě toho je poměrně těžké odhalit rozdíly mezi normálním DBX a novým 707. Nová 23palcová kola můžete specifikovat jako volitelné příslušenství, mřížka chladiče je o něco větší a 707 je vydán na milost a nemilost vaší personalizaci. Uvnitř má 707 praktický nový ovladač na středové konzole pro přepracované jízdní režimy a jsou namontována některá nová sportovní sedadla. „Když jste alfa SUV, nemusíte se příliš snažit,“ říká šéf designu Aston Marek Reichmann.

DBX 707 je nyní v prodeji, přičemž první dodávky dorazí v létě 2022. Chcete jeden? Ceny začínají na 189 000 GBP, to je vpřepočtu téměř 5,5 milionu korun za vůz bez jakýchkoli možností nebo zvláštních doplňků.

Aston Martin DBX: rychlý přehled

Nový Aston Martin DBX je prvním SUV ve 106leté historii britské značky sportovních vozů. Ano, další výrobce prémiových automobilů nakonec podlehl vábení peněz na crossovery.

Designová DNA Aston byla přirozeně aplikována na tvar SUV se zajímavými výsledky. Plyšový, kůží lemovaný kokpit byl podle Aston Martin rozsáhle vyvinut tak, aby se pohodlně vešel téměř každému typu řidiče. Detaily jako vnitřní úložný prostor, prostor vzadu a výhled byly v popředí mysli vývojového týmu – pravděpodobně poprvé, kdy tomu tak skutečně bylo u Astonu.

Digitální hardware je opět vypůjčen ze spolupráce s Mercedes-Benz a DBX, má 10palcový TFT přístrojový balíček před řidičem a 12,3palcový centrální dotykový displej ovládající všechny informační a zábavní systémy. Apple CarPlay je standardním vybavením pro synchronizaci vašeho smartphonu.

Výkonové specifikace

Nový DBX je vyroben z lepeného hliníku, stejně jako všechny Aston Martiny, a je poháněn stejným hlučným 4,0litrovým motorem V8 dodaným AMG jako juniorský supersport Vantage a DB11. Výkony jsou vylepšeny na 543 koní a 516 lb ft, což z něj dělá jedno z nejdrsnějších SUV na trhu.

V8 posílá pohon na všechna čtyři kola prostřednictvím devítistupňové automatické převodovky s měničem točivého momentu. Aktivní centrální diferenciál a elektronicky řízené rozdělení zadního e-diffu pohání vpředu i vzadu a ze strany na stranu, což umožňuje přesné vektorování točivého momentu.

Vzduchové odpružení je standardní, což umožňuje snížení nebo zvýšení světlé výšky o 50 mm pro účely jízdy v terénu nebo nakládání. Tříkomorové vzduchové pružiny dokážou vyvinout 1400 Nm naklápěcí síly na každou nápravu, čímž účinně potlačují naklánění karoserie. A opravdu to funguje, systém odpružení DBX je jednou z nejlepších součástí dynamického balíčku, který nabízí.