• Sedan ze segmentu A0 je druhý model značky ŠKODA v rámci projektu INDIA 2.0
  • Vůz má emocionální vzhled, velkorysý prostor, vysoký komfort i bezpečnost a úsporné motory TSI
  • Vývoj a výroba probíhá v indické Púně 

ŠKODA SLAVIA

Po úspěšném uvedení SUV KUSHAQ rozšiřuje ŠKODA AUTO nabídku modelů určených pro indický trh o sedan ze segmentu A0. Stejně jako KUSHAQ je i SLAVIA postavena na modulární platformě MQB-A0-IN. Jedná se o verzi modulární platformy MQB koncernu Volkswagen, která byla společností ŠKODA AUTO speciálně upravena pro indický trh. Vůz nabízí bohatou bezpečnostní výbavu, moderní infotainment a také dva úsporné a výkonné motory TSI o výkonu 85 kW (115 k) a 110 kW (150 k). Model je z velké části vyvíjen v Technologickém centru v indické Púně. 

Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Po úspěšném uvedení modelu KUSHAQ pokračuje SLAVIA v modelové ofenzívě značky ŠKODA. Rozšiřujeme nabídku modelů ŠKODA o sedan ze segmentu A0, který je v Indii velmi oblíbený. Nová SLAVIA je navržena tak, aby vyhovovala potřebám indických zákazníků. Cílem je dlouhodobé posílení pozice značky ŠKODA na indickém trhu. V další fázi budou vozy vyráběné v Indii vyváženy také na jiné důležité růstové trhy.“

Zac Hollis, vedoucí ŠKODA AUTO India, říká: „S novým sedanem SLAVIA a máme v nabídce dva moderní a vysoce atraktivní vozy ze segmentu A0, který na indickém trhu zaznamenává rychlý růst. Díky upravené platformě MQB-A0-IN, na které jsou postaveny oba vozy, a také vývoji a výrobě, která probíhá v Indii, jsme se přiblížili přáním a potřebám našich indických zákazníků.“

Indický trh by se mohl stát jedním z pěti největších prodejních trhů společnosti ŠKODA AUTO

Spolu s SUV ŠKODA KUSHAQ vytváří nová ŠKODA SLAVIA podmínky pro naplnění růstových plánů koncernu Volkswagen v Indii. Ten investuje do projektu INDIA 2.0 celkem jednu miliardu eur. Cílem je dlouhodobé posílení pozice značek ŠKODA a Volkswagen na indickém trhu. Do roku 2025 chtějí tyto dvě značky v závislosti na vývoji trhu a konkrétního segmentu dosáhnout společného tržního podílu ve výši 5 %. Pro ŠKODA AUTO by se tak Indie stala jedním z pěti největších trhů na světě.

Nové jméno SLAVIA má přímou souvislost s filozofií značky ŠKODA

Jméno modelu propojuje Indii s Českou republikou. Vzdává také hold zakladatelům společnosti Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi, kteří od roku 1896 vyráběli a prodávali v Mladé Boleslavi vlastní bicykly pod názvem SLAVIA. V roce 1899 pak představili první motocykly. Jméno SLAVIA se stalo na počátku 20. století synonymem spolehlivosti, cenové dostupnosti a vynalézavosti. Jsou to vlastnosti, které i dnes charakterizují filozofii značky ŠKODA.