Meyers Manx, americká oldschoolová, odvážná a zábavná bugina na dunách, která dala vzniknout spoustě podobných, jede na elektřinu. Elektrifikace Meyers Manx, kterou v podstatě tvoří zkrácený klasický podvozek VW Beetle zabalený do šikovné sklolaminátové karoserie roadsteru, je budoucností.

Budoucnost zajištěna

Před svou smrtí v únoru 2021 ve věku 94 let se Bruce Meyers, tvůrce Meyers Manx, ujistil, že budoucnost jeho společnosti (která by se jmenovala Meyers Manx, LLC) byla v dobrých rukou tím, že ji prodal společnosti Trousdale Ventures pod vedením Phillipa Sarofima a Freemana Thomase. Sarofim, venture kapitalista, který je shodou okolností automobilový nadšenec, a Thomas, bývalý designér ve VW, Audi a Porsche, vytvořili vhodné duo pro budoucnost Manx.

Jak se to promítá do elektrifikace Meyers Manx? Coreshell, technologická firma, do které Sarofim investoval, vytváří povlak, který chrání katodu a anodu baterie. Tento ochranný nanopovlak prodlužuje životnost lithium-iontové baterie a zároveň zvyšuje použitelnou kapacitu a snižuje riziko požáru. Všechno dobré pro baterii. Coreshell není jediným hráčem v této technologii potahování vnitřku baterie, ale společnost prohlašuje škálovatelnost při integraci této technologie do výroby baterií. A s jeho novým spojením Manx, předpokládáme, dává smysl, že by mezi investicemi Sarofil do automobilového průmyslu došlo k nějakému technologickému přechodu.

Elektrický Meyers Manx slibuje, že si s úctou zachová ducha a osobnost svého předchůdce. Bude vypadat jako Manx, zachová si svou původní velikost, skryje všechny své EV bity a nostalgickým fanouškům připomene dávný Manx. Možná se dočkáme nějakých indicií z retro elektrického konceptu VW ID Buggy, který převzal podněty z původního Manxu.

Jeho vnitřnosti by však byly zcela přepracovány, aby přijaly novou pohonnou jednotku. I když je nový Manx potenciálně roky od uvedení na trh, jeho návrh, vývoj a testování Manx nové generace právě probíhá. Podle Autoweek by měl mít EV Meyers Manx výkon asi 240 koní (180 kw) a dojezd asi 200 mil, i když velikost baterie není známa. Měl by vážit asi 1 600 až 1 700 liber, což je nárůst asi o 400 liber oproti originálu. Cílem je Manx, který je spíše relaxační než agresivní, schopný na silnici i v terénu.

Bude mít pevnou střechu, měkkou střechu a horní část Bimini. Bezpečné to bude také díky předním a zadním nárazovým zónám, bočním nárazovým zónám a nenápadným obloukem, který se obepíná kolem čelního skla.

Pokud vše půjde podle plánu, měli bychom příští rok vidět nové elektrické prototypy Manx. A pro lidi, kteří milují plyn, je plánem znovu představit motor Volkswagen Manx jako stavebnici po uvedení EV Manx na trh. Hurá do další kapitoly Meyers Manx. Všichni se (pravděpodobně) shodneme na tom, že pokud zachování odkazu ikonických Manxů naživu znamená zbavit se jeho plynem živeného srdce, pak je elektrická transplantace srdce nutností.