Nový DeLorean bude sdílet základního ducha svých příbuzných z 80. let, ale žádný z jeho mechanických kousků. Ne každý zná název DeLorean Motor Company, ale většina lidí zná dnes již legendární produkt automobilky: DMC DeLorean. Přestože se tento sportovní vůz prodával pouze pro modelové roky 1981–1983, panely karoserie z nerezové oceli a křídlové dveře z něj dělaly zcela jedinečné a otočné vozidlo. Není divu, že si režisér Robert Zemeckis vybral auto jako stroj času ve filmové sérii Návrat do budoucnosti.

Návrat DeLoreanu

Bylo tedy jen otázkou času, než jiná entita vrátí notoricky známé vozidlo k životu. DeLorean Motors Reimagined právě to dělá. Společnost, jejímž největším akcionářem je DeLorean Motor Company, která prodává díly a restauruje původní DeLoreany, se chystá v srpnu na Pebble Beach Concours d’Elegance odhalit svůj nový pohled na klasické kupé Johna Z. DeLoreana.

Vůz DeLorean zaparkovaný na Concept Lawn na concours bude ukázkou malosériově vyráběného vozu společnosti. Na rozdíl od dřívějšího DeLoreanu poháněného benzinem bude nový model motivován bateriově elektrickým pohonem. Představitelé společnosti v tuto chvíli mlčí o většině klíčových detailů vozu, ale generální ředitel Joost de Vries, který dříve zastával pozice ve společnostech jako Volvo a Tesla, sdílel s Car and Driver , které by měl znovuzrozený DeLorean nabídnout na dojezd minimálně 480 km.

Společnost také vybavuje vůz platformou na míru, i když hodlá pohánět pohonné ústrojí, jako jsou elektromotory a baterie, z externích provozů. Jak poznamenal de Vries: “Dnes nemá smysl, aby společnost naší velikosti vše vertikálně integrovala.”

Hotový produkt by měl posílat stylingové podněty od svého předka, aniž by recykloval svůj vzhled. Jak řekl marketingový ředitel Troy Beetz, vůz, který společnost plánuje předvést na Pebble Beach, si představuje, jak by mohl vypadat moderní DeLorean, „kdyby existoval posledních 40 let“.

Zda to povede k autu, které se otočí stejně jako jeho předchůdce, se teprve uvidí. Přesto chce společnost vytvořit vozidlo, které vychází vstříc emocím lidí, přičemž de Vries prozradil, že chystaný DeLorean obětuje určitou aerodynamickou účinnost ve jménu stylu.

Přes svůj vzhled byl původní DeLoreanův výkon spíše nevýrazný. Nečekejte, že se tento aspekt starého auta přenese do nového. Ačkoli de Vries byl neústupný v tom, že DeLorean redux „není hyperauto“, uvedl, že společnost konstruuje vozidlo tak, aby oslovilo „lidi, kteří chtějí řídit“.

Je jasné, že lidé, kteří stojí v čele tohoto projektu, mají zkušenosti a vášeň k teoretickému vytvoření konkurenceschopného špičkového elektrického sportovního vozu. Přesto není pro poměrně malou organizaci snadné ani levné postavit a vyrobit nové a ziskové vozidlo.

Určitě chceme věřit v příslib moderního DeLoreanu a jsme nadšeni, když uvidíme, co společnost přinese do Pebble v srpnu. To znamená, že si pravděpodobně zachováme trochu zdravé skepse, dokud neuvidíme, že společnost začne dodávat vozidla zákazníkům.