Morgan Super 3 je náhrada za ikonický 3 Wheeler, přechází na 1,5litrový tříválcový motor Ford. Nový vůz také obsahuje první monokokovou konstrukci Morgan. I když svérázný Morgan 3 Wheeler mnozí milovali, vždy věděli, že nezestárne ani zdaleka tak, jako jiné dlouhověké modely anglického výrobce sportovních aut. Bylo to proto, že plochý dvouválec S&S, který jej poháněl a který určoval jeho přední vzhled i jízdní chování, sotva dokázal splnit přísné evropské emisní normy, když byl vůz nový v roce 2013.

K jakým došlo změnám?

V době, kdy byl v roce 2020 vyřazen, jeho vzduchem chlazený motor byl přiškrcený jako V-8 z éry nevolnosti, jeho výkon klesl na pouhých 82 koňských sil – ty dřívější dosahovaly 116 koní. To je důvod, proč se díváte na novou a podstatně odlišnou tříkolku od Morgana: Nový Super 3. Největší změna je zřejmá na první pohled: ztráta motocyklového motoru pro vodou chlazenou pohonnou jednotku v podobě tříválcového motoru Ford o objemu 1,5 litru. Ale i zbytek vozu byl podstatně modernizován a je nám slíbeno, že verze, která se dostane k americkým kupcům později v tomto roce, bude levnější, rychlejší a lépe ovladatelná než její charakteristický předchůdce.

Nový motor dramaticky změnil vzhled přední části Super 3. Super 3 je nyní vybaven síťovou mřížkou zakrývající objemnější motor, kde byly hrdě vystaveny bloky válců starého vozu. Designéři Morganu zvolili mnohem hranatější design, aby obklopili objemnější novou pohonnou jednotku. Stojí v kontrastu se zakřiveným tvarem slzy dále vzadu s odhaleným příčníkem z litého kovu, který působí jako montážní bod pro přední zavěšení a zároveň jako designový prvek. Super 3 na evropském trhu budou mít světlomety namontované dále, jak je vidět zde, ale modely v USA, které jsou z právního hlediska považovány za motocykly, musí mít své světlomety namontované blíže ke středové ose v otvoru mřížky.

Motor Ford produkuje maximální výkon 118 koní a točivý moment 110 liber-stop a bude pracovat proti uváděné suché hmotnosti pouhých 1400 liber. Morgan předpokládá zrychlení z nuly na sto asi za sedm sekund a maximální rychlost 209 km/h. Stejně jako dříve je výkon přenášen prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky z Mazdy Miata. Uvažovalo se o šestistupňovém, ale extra poměr byl považován za zbytečný. To pohání úkosovou skříň pro otáčení řemenu připojeného k jedinému zadnímu kolu, přičemž uspořádání znamená, že není potřeba diferenciál. Neexistuje ani posilovač řízení nebo ABS pro brzdový systém, takže Morgan se také nestal moderní. Ofsetový design tenkých předních kol, která budou k dispozici ve velikostech 13 i 14 palců, oproti starému vozu utáhl průměr otáčení. U brzd Morgan nadále používá kotouče vpředu a buben vzadu.

Struktura Super 3 je další významnou inovací pro tuto nejtradičnější automobilku, která značí první použití monokokové konstrukce. To také znamená, což je ještě více šokující, že Super 3 nemá karoserii namontovanou na dřevěnou spodní konstrukci, což je vlastnost, která byla společná všem předchozím Morganům od založení firmy. Místo toho je celé tělo vyrobeno ze superformovaného hliníku. Stejně jako dříve zde nejsou žádné dveře ani střecha, volitelně jsou nabízeny různé velikosti plastových čelních skel. Externí lišty na příslušenství umožňují připevnit tašky, nosiče a dokonce i fotoaparáty, jejich design je chráněn prvním patentem, který si Morgan kdy zaregistroval.

Minimalistická kabina je navržena tak, aby byla zcela odolná vůči povětrnostním vlivům. Morgan říká, že je možné vyčistit interiér tryskou. Spínací zařízení a dva kulaté digitální displeje ve středu palubní desky splňují mezinárodní standard IP4 pro odolnost proti prachu a vodě. Sedadla jsou pevná, ale pedálový box se pohybuje pro různě velké řidiče. Výběr materiálu bude zahrnovat vinyl, sedlovou kůži a pevnou látku „adventure spec“. Kupující si budou moci vybrat ze široké škály barev a stejně jako u starého 3 Wheeleru i některé vizuálně výrazné grafické balíčky. Morgan slibuje, že Super 3 bude levnější a lépe vybavený než edice starého vozu P101.