iX1 bude nejnovějším elektrickým SUV BMW a v blízké budoucnosti bude čelit velké konkurenci. Vzhledem k tomu, že BMW iX a i4 jsou právě na cestě k autorizovaným prodejcům, a i7 hned za rohem, který má být odhalen během několika týdnů, je rok 2022 snadno tím nejdůležitějším rokem pro elektromobily z Mnichova.

Které BMW bude skutečně TOP?

Zatímco poslední tři bavorské modely s bateriovým elektrickým pohonem se dostaly do horní poloviny cenové a velikostní řady, další bude docela jiný. A v některých ohledech nahradí dlouholeté BMW i3 z minulé dekády, v tom smyslu, že by mohlo být sériovým prodejcem značky, dokonce populárnějším než iX3 aktuálně nabízené v Evropě. BMW iX1 bude tím základním elektrickým modelem, přičemž automobilka tento týden odhalí první pohled na nadcházející elektromobil.

I když BMW sdílelo pouze digitální fragment přední masky modelu, iX1 bylo vidět na špionážních snímcích dostatečně dlouho na to, aby naznačovalo, že bude zvenčí vypadat hodně jako běžné X1.

V tomto smyslu to vůbec nebude jako i3, místo toho nabídne docela konvenční profil a uspořádání, zrcadlící současná SUV značky. Očekáváme, že bude vypadat trochu jako iX, jen zvenčí bude menší – proto očekáváme, že se stane nejoblíbenějším elektromobilem značky.

Stylizovaný teaser obrázek pravděpodobně zobrazuje M verzi připravovaného modelu, jednoduše kvůli velmi agresivnímu sání. Všimněte si, že ledvinová mřížka chladiče je na obrázku dutá, ale ve skutečnosti je pravděpodobně „vyplněná“, jako u jiných dosud odhalených elektrických BMW, se vzorem povrchu, který je možná podobný vzoru iX.

iX1 je navržen tak, aby byl založen na platformě BMW FAAR, odvozené od UKL používané řadou menších modelů BMW a Mini a kterou lze použít pro modely s vnitřním spalováním i elektrické modely.

iX1 pravděpodobně nebude úplně lídrem nabídky BMW, ale stále by měl být velmi konkurenceschopný. Automobilka zveřejňuje cílový dojezd modelu — mezi 412 a 438 kilometry.

V tuto chvíli můžeme pravděpodobně odvodit, že iX1 bude mít o něco menší baterii než iX3, což ji umisťuje mezi 68 a 74 kWh, což ponechává určitý prostor mezi ním a dalším největším modelem při zachování ceny a pohotovostní hmotnosti. Se třemi elektrickými SUV ve stáji bude BMW potřebovat oddělení mezi nimi.

Očekává se, že iX1 bude debutovat s cenou konkurující vozům, jako je Tesla Model Y. Za tuto vstupní cenu, před pobídkami, by měl být iX1 na trhu impozantním luxusním SUV. Kovový iX1 uvidíme koncem tohoto roku, přičemž výroba by měla začít koncem roku 2022.