DeLorean se konečně vrátil, ale místo kondenzátoru je znovuzrozená ikona napájena baterií. Svůj koncept Alpha 5 představil 31. května. S křídlovými dveřmi, sedadly pro čtyři a spoustou LED osvětlení, vůz obsahuje několik ohlédnutí do minulosti.

Návrat do budoucnosti?

Stejně jako DMC-12 z konce sedmdesátých let byl Alpha5 napsán Italdesignem. Nejedná se však o žádný návrat nebo typickou reimaginaci kultovní klasiky a tělo není vyrobeno z nerezové oceli. Čistý design se vyznačuje horizontálními LED světlomety a zadními světly, vějířovitým designem kol, masivními křídlovými dveřmi, obrysy křídel ve spodní přední masce a zadním nárazníku, žaluziovým designem na zadním okně a světovým DeLoreanem na levé straně zadního nárazníku, ale zdá se, že ohlédnutí do minulosti se tam zastaví.

Kabina se zdá být zcela moderní s designem téměř jako Porsche Taycan. Digitální přístrojový sdružený přístroj a plovoucí dotykový informační systém upoutají pozornost a ovládání klimatizace je umístěno nízko za dotykovým informačním a zábavním systémem. Na základě fotografií jsou čtyři sedadla čalouněna materiálem podobným vlně, případně s koženými částmi. Zadní sedadla jsou plné velikosti, ale mohou postrádat mnoho místa pro nohy, což možná dělá z vozu 2+2 spíše než skutečné čtyřmístné.

Počáteční specifikace odhalily shodu s tím, co generální ředitel DeLorean Motor Company Joost DeVries řekl v březnu. Baterie Alpha5 je větší 100 kwh a může se rychle nabíjet rychlostí asi 150 kw. DeLorean říká, že dojezd přesáhne 480 km, částečně díky odhadovanému koeficientu odporu 0,23. DeLorean ještě nemluvil o motorech Alpha5, ale hlavní marketingový ředitel Troy Beetz řekl: „Dá se předpokládat, že u většiny sportovních vozů EV bude pohon všech kol nutností, stejně jako baterie s plochou podlahou.“ znamená, že bude motor vpředu a jeden vzadu.

Zažijete skutečnou radost z jízdy

DeLorean řekl, že Alpha5 má odhadovanou maximální rychlost 250 km/h a z nuly na stovku se dostane za 3 sekundy. Jakékoli spekulace, že se tou rychlostí cestuje zpět v čase, jsou čistě domněnky. Beetz také řekl, že nový DeLorean bude „vozem pro řidiče, kterým vrátí radost z jízdy“. De Vries následoval slovy: “Jinými slovy, není to iPad na kolech.” Původní DeLorean DMC-12 byl 168,0 palců dlouhý a 78,3 palců široký, s rozvorem 95,0 palců. Alpha5 je ve všech směrech větší, má 196,7 palce na délku, 80,5 palce na šířku a rozvor 90,6 palce.

DeVries řekl, že znovuzrozený DeLorean bude založen na nové struktuře podvozku s vanou z uhlíkových vláken. Alpha5 bude mít svůj veřejný debut na rampě Pebble Beach Concours d’Elegance Award 18. srpna a objeví se na Concept Lawn během Monterey Car Week 21. srpna.

DeVries také řekl, že DeLorean nemůže přežít jako společnost pouze s kupé, protože je to mezera na trhu. Další modely jsou nastaveny na rozšíření Alpha5. Na microsite Alpha5 je tiše umístěna grafika pro Alpha, Alpha2 a Alpha3. Kupodivu chybí Alpha4. Žádné informace o těchto dalších modelech nebyly sdíleny, ale DeVries řekl, že tato další vozidla budou představovat větší segmenty na trhu a každé bude mít svou vlastní platformu.