EV sedany si nárokují své místo v budoucí automobilové krajině a Polestar 5 není výjimkou. Po hybridním Polestaru 1 a elektrickém Polestaru 2 švédská společnost představila na Goodwood Festival of Speed svůj super-sedan. S udávaným výkonem 884 koní a točivým momentem 663 lb-ft vyletěl dvoumotorový sedan Polestar 5 raketově do kopce, jen se zvukem trhajících pneumatik za zády.

Výkonný ale přesto ladný

Polestar 5 je důležitou součástí nadcházející sestavy. Podle Petera Allena, vedoucího výzkumu a vývoje společnosti Polestar UK, jde sice o vysoce výkonný vývoj přirozeně, ale ultimátní konstrukční filozofií je učinit model sériově vyráběným bez jakýchkoli obětí na tuhosti podvozku nebo výkonu. Podvozek je vyroben z jedinečného lepeného hliníku, což je klíčový faktor při vytváření tuhého, ale poddajného podvozku sportovního vozu.

„Jeho progresivní design a pokročilá konstrukce udávají tón budoucnosti Polestaru,“ řekl generální ředitel Polestar Thomas Ingenlath. „Máme na palubě velký talent, který nám umožňuje vytvářet skutečně ikonické elektromobily.“

Stejně důležité je i zcela nové pohonné ústrojí. Týmu ve švédském Göteborgu se hnací ústrojí vyznačuje tím, co se zdá být nastavením zadního 800voltového dvouelektrického motoru. Bez testovacího nátěru je Polestar 5 podle všeho nudný. Jediným darem mohou být jeho velká, matná kola a masité pneumatiky. Ať tak či onak, téměř 900 koní ho staví do dobré společnosti s nejrychlejšími silničními kupé a superauty, ale je zabalený jako hranatý čtyřdveřový sedan.

Polestar 5 bude předběžně uveden na trh v roce 2024, ale podrobnosti o cenách ještě nebyly oznámeny. Vezmeme-li v úvahu náklady na vývoj a snahu udržet výrobní náklady přiměřené, je možné, že by se Polestar 5 mohl prodávat pod 100 tisíc dolarů. Budoucnost stále více vypadá elektricky, ale to neznamená, že nebude zábavná.