Mercedes-Benz Trucks tento týden prozradil, že na IAA Transportation 2022 v Hannoveru odhalí svůj první elektrický nákladní vůz zaměřený na dálkovou dopravu. Výrobce nákladních vozidel ukáže 40-tunový eActros LongHaul jako funkční prototyp konceptu.

Impozantní specifikace

Bateriový elektrický kolos již prošel testováním na uzavřených tratích od letošního jara, přičemž první testy na veřejných komunikacích by měly začít koncem tohoto roku. Slibuje, že tento návěs nabídne dojezd kolem 500 kilometrů a bude schopen „megawattového nabíjení“, jak to nazývá Mercedes, což mu umožní nabít baterie z 20 % na 80 % za méně než 30 minut.

Výrobce nákladních vozidel sdílel ukázkový obrázek připravovaného elektrického nákladního automobilu, který by měl být odhalen v téměř produkční podobě a odhaluje mnoho z jeho designu. Doposud jsme jej viděli pouze v podobě konceptu, který byl stylizován zcela jinak.

„Elektrifikace těžké dálkové dopravy je dalším milníkem na naší cestě k uhlíkové neutralitě,“ řekla Karin Rådström, generální ředitelka Mercedes-Benz Trucks.” eActros LongHaul je bateriové elektrické vozidlo, které je plánováno jako ekonomicky proveditelné pro naše zákazníky. Můj tým a já se těšíme, až v září představíme toto inovativní nákladní vozidlo našim zákazníkům a veřejnosti.”

Dálkový model se připojí k dalším variantám eActros, které se vyrábějí téměř rok, ale jsou zaměřeny na místní distribuci nákladu. Očekává se, že debut modelu s dojezdem 500 km bude podle Mercedesu zásadní změnou a umožní nabízet denní dojezdy na úrovni konvenčních nákladních vozidel.

Toto tvrzení je samozřejmě spojeno s několika otazníky, z nichž největší je v současnosti slabá dostupnost dobíjecí infrastruktury v Evropě, aby bylo možné cestovat po dálnicích. Varianty eActros, které se vyrábí od října loňského roku, jsou skříňové nákladní vozy a jsou zaměřeny na fleetové zákazníky, kteří se spoléhají na nabíjení ve svých domovských základnách. eActros LongHaul zvažuje cestování po dálnicích napříč Německem a dalšími zeměmi, které budou mít do roku 2024 vhodnou síť dobíjecích stanic.

„Lví podíl aplikací dálkové dopravy v provozních postupech přepravců nevyžaduje dojezd přesahující přibližně 500 km, které eActros LongHaul umožňuje na jedno nabití,“ zdůrazňuje výrobce nákladních vozidel. “Navíc zákonná omezení doby řízení pro řidiče kamionů omezují potřebu delších dojezdů v závislosti na případu.”

Spolehlivost na veřejnou dobíjecí síť pro nákladní vozidla by byla menším problémem, pokud by eActros LongHaul obsluhoval trasy s nabíjecími stanicemi v každém koncovém bodě, například mezi námořním přístavem a skladovým střediskem ve vnitrozemí. To by mu umožnilo cestovat mezi severním přístavem Hamburk do Frankfurtu na jedno nabití.

Mercedes také poukazuje na to, že vzhledem k tomu, že předpisy EU vyžadují, aby si řidiči udělali 45minutovou přestávku po maximálně 4,5 hodinách jízdy, bude mít nákladní vozidlo při správném načasování čas na dobití během přestávky a může být řízeno dvoučlenným týmem. řidiči ve směnách.