› Nizozemská cyklistka Annemiek van Vleuten slaví vítězství v celkovém hodnocení závodu
› Marianne Vos, další z Nizozemek, vítězí v bodovém hodnocení v prvním ročníku Tour de France Femmes
› ŠKODA AUTO tuto akci podporuje jako oficiální hlavní partner a dodavatel vozů
› Zelená trofej pro vítězku bodového hodnocení je dílem oddělení ŠKODA Design 

ŠKODA AUTO na Tour de France Femmes

39letá Nizozemka Annemiek van Vleuten včera jako první projela cílem na La Super Planche des Belles Filles ve Vogézách a vyhrála tak první ročník závodu Tour de France Femmes. Zelenou trofej z českého křišťálu, navrženou oddělením ŠKODA Design pro vítězku bodového hodnocení, získala další Nizozemka Marianne Vos. ŠKODA AUTO jako oficiální hlavní partner a dodavatel vozů poskytla více než 50 vozidel organizátorům a týmům účastnícím se závodu, který se v tomto formátu konal poprvé. 

V neděli 24. července odstartovalo v Paříži 144 účastnic ve 24 týmech do první etapy Tour de France Femmes avec ZWIFT. U Eiffelovy věže vyrazily na 1 033 kilometrů dlouhou trať závodu, který se v této podobě konal poprvé. V osmi etapách projely závodnice východní Francii a včera peloton úspěšně dorazil do cíle na známém vrcholu „La Super Planche des Belles Filles“ (Planina krásných dívek) ve Vogézách. Celkové vítězství oslavila 39letá Nizozemka Annemiek van Vleuten. Vítězka bodového hodnocení a držitelka zeleného trikotu sponzorovaného společností ŠKODA AUTO, 35letá Nizozemka Marianne Vos, získala zelený křišťálový pohár navržený oddělením ŠKODA Design.

ŠKODA AUTO podpořila závod jako oficiální hlavní partner a dodavatel vozů. Automobilka celkem poskytla více než 50 servisních a doprovodných vozů. Vedle modelu OCTAVIA byl součástí flotily i SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem, který využívala ředitelka Tour de France Femmes Marion Rousseová jako ředitelský vůz („Red Car“). Svou účastí na závodu chce česká automobilka přispět k tomu, aby se ženská cyklistika v budoucnu v mezinárodním měřítku dostala ještě silněji do popředí.

V duchu motta kampaně „You have to love it. We all do.“ mohli fanoušci cyklistiky sledovat dění na trati prostřednictvím sociálních sítí, zatímco webové stránky www.welovecycling.com podávaly zajímavé informace ze zákulisí. Kromě toho vydala ŠKODA AUTO ke každé etapě limitovanou edici nezaměnitelných tokenů NFT (Non Fungible Token). Osm motivů, které byly už předem zveřejněné na stránkách weareridinghistory.io, navrhla česká umělkyně Ilona Polanski a k dispozici byly v omezeném počtu 30 ks od každého motivu.