Značka Alpine patří mezi ty méně známé. Jediným produktem Alpine je v současnosti lehký sportovní vůz se středním motorem s názvem A110, vůz, který znamenal oživení značky, když byl uveden na trh v roce 2017.Francouzská výkonnostní značka a tým Formule 1 však plánuje přechod na elektrickou budoucnost a pracuje na nejméně třech elektrických vozidlech, z nichž první by mělo být v roce 2024. Patří mezi ně crossover, hot hatch a sportovní vůz, který nahradí A110.

Alpine naplno pracuje na vývoji

Přestože sportovní vůz, který má být uveden v roce 2026, je vyvíjen ve spolupráci se společností Lotus na nové platformě britské značky E-Sports, Alpine postavila elektrickou verzi současného A110 u příležitosti 60. výročí značky a slouží jako průchozí laboratoř pro budoucnost. EV.

Elektrická A110, označovaná jako A110 E-ternite, byla představena v pátek na Velké ceně Francie, která se tento víkend pojede na okruhu Paul Ricard. Disponuje jedním elektromotorem o maximálním výkonu 238 koní a točivém momentu 221 lb-ft, přičemž pohon zadních kol zajišťuje dvoustupňová dvouspojková automatická převodovka. To přináší zrychlení z 0-100km/h za 4,5 sekundy a maximální rychlost 250km/h, což je přibližně stejný výkon jako u základního A110, jehož turbodmychadlem přeplňovaný 1,8litrový řadový čtyřválec je dobrý na 248 koní.

Při přechodu na elektrickou cestu dochází k výraznému snížení hmotnosti. Samotná baterie váží 391 kg, čímž se pohotovostní hmotnost zvyšuje na 1378 kg, což je o 258 kg více než u klasického A110. Baterie má kapacitu 60 kilowatthodin, což se odhaduje na dojezd 418 km v cyklu WLTP, což pravděpodobně znamená něco kolem 321 km v cyklu EPA. Představujeme si, že takový dojezd by také vyžadoval jízdu s elektrickým A110 jako s běžným autem a ne se sportovním vozem.

Velká část elektrického hardwaru byla vypůjčena od Megane E-Tech mateřské společnosti Renault. Kromě pohonného ústrojí přidal Alpine také některé funkce, které mohou skončit v aktuálním A110. Vrcholem je odnímatelná střecha, která se skládá ze dvou panelů z uhlíkových vláken, které je třeba ručně sejmout a uložit. K dispozici je také nový informační a zábavní systém, nový audio systém a některé panely karoserie vyrobené z lněných vláken, rostlinného materiálu, který nabízí podobnou pevnost a hmotnost jako uhlíková vlákna, ale podle Alpine má lepší akustiku.

Prvním sériovým elektromobilem Alpine bude vyladěná verze hatchbacku Renault, kterou loni představil prototyp Renault 5. Má to být v roce 2024. O rok později značka uvede na trh crossover s názvem GT X-Over. Náhrada A110 pak dorazí v roce 2026.