Tato rumunská značka představila to, co v podstatě vypadá jako zmenšený dvoumístný vůz GMC Hummer EV. Dacia Manifesto je označována jako „Living Lab of Dacia“ a je připravena vypořádat se s jakýmkoli terénem a zároveň demonstrovat potenciální nové technologie pro budoucí sériová auta.

Auto, jaké jste ještě neviděli

Stejně jako Volkswagen začala Dacia vytvářet „lidové auto“ v Rumunsku v 60. letech 20. století. Na rozdíl od Volkswagenu Dacia licencovala další design, Renault 8, k vytvoření Dacie 1100. Dnes je Dacia dceřinou společností Renaultu. Manifesto od Dacie je poněkud divoké. Ve skutečnosti nevypadá jako vozidlo, které je stvořeno pro pouhé ježdění. Cílem je, jako u většiny konceptů, představit některé nové technologie a materiály.

Vážně jsme propracovali tento čistý koncept, který využíval některé skutečně výjimečné nápady, jako jsou bezvzduchové pneumatiky, recyklované plastové panely karoserie zvané „Starkle“, materiál korkové desky (takže byste mohli připnout mapy a poznámky přímo na auto), textilní kryt zavazadlového prostoru, integrovaný naviják a zcela chybějící dveře nebo okna. Pravděpodobně nejzajímavějším aspektem jsou sedadla, protože vypadají jako něco přímo z měsíční buginy NASA. Polstrování sedadel je připevněno pomocí popruhů a rychloupínacích přezek a lze jej odepnout a použít jako spací pytle nebo vyjmout, aby se vnitřek zašpinil a zablátil.

Aby byl váš náklad v bezpečí, Dacia také představila svůj nový systém „YouClip“, který vypadá jako panely z pegboardů, které používají bungee šňůry k přivázání věcí na boky, střechu a interiér. Dacia říká, že YouClip bude funkce zabudovaná do budoucích modelů. Další potenciální funkcí, kterou můžeme u budoucích Dacií vidět, je systém „Přineste si své vlastní zařízení“, který využívá váš smartphone jako obrazovku infotainmentu a integruje se se systémem palubního počítače Manifestos – něco, co vyzkoušelo několik výrobců automobilů, jako je Smart s jeho infotainmentem systému Cross Connect.

Další zajímavostí je použití jednotlivých světel, jedno na přední straně a jedno, které sedí mezi opěrkami hlavy sedadel. Podle Dacie Manifesto používá pouze jeden světelný zdroj a je vyrobeno z mnoha LED a je umístěno na přední části, těsně pod předním osvětlením, které se stává běžným u všech EV. Dá se dokonce odpojit a použít jako svítilnu. Protože Dacia si představovala Manifesto jako dokonalý venkovní stroj, má také 2,25 kWh baterii, která je odnímatelná a může být použita k napájení čehokoli, co používá domácí zásuvku.

Tento koncept je osvěžující koncept buginy, který může jezdit na každém povrchu. Doufáme, že se Manifesto dočká výroby nějakým způsobem i jako velkého EV UTV s použitím konvenčních pneumatik. Manifesto vypadá jako příliš zábavný vůz na to, aby se z něj stal pouhý koncept.