Výroba převodovek v závodě ve Vrchlabí byla zahájena v říjnu 2012 
› Dodnes byly vyrobeny více než čtyři miliony přímo řazených automatických převodovek DQ200, které se používají v celém koncernu
› Do průběžné modernizace závodu bylo od roku 2012 investováno přes 200 milionů euro
› Vrchlabský závod je od konce roku 2020 uhlíkově neutrální a patří k nejmodernějším výrobním zařízením v České republice

ŠKODA AUTO ve Vrchlabí

Před 10 lety byla v závodě ŠKODA AUTO ve Vrchlabí zahájena výroba převodovek. Přímo řazené automatické převodovky DQ200, které se zde vyrábí, se používají v modelech české automobilky a zároveň také ve vozech dalších značek koncernu Volkswagen. ŠKODA AUTO ve velké míře sází na technologie z oblasti Průmyslu 4.0 a od konce roku 2020 vyrábí vrchlabský závod s neutrálními emisemi CO2

„Dnešek je pro závod ve Vrchlabí zcela mimořádným dnem. Od doby, co zde byla před deseti lety vyrobena první převodovka, jsme společně dosáhli mnohého a proměnili tento závod ve strategický pilíř výroby komponentů ve ŠKODA AUTO: K milníkům například od konce roku 2020 patří uhlíkově neutrální výroba a průkopnická role závodu v oblasti Průmyslu 4.0. K těmto mimořádným úspěchům všem zaměstnancům blahopřeji!“


Michael Oeljeklaus, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast Výroby a logistiky

„Naše moderní přímo řazené automatické převodovky DQ 200 se nachází v milionech vozů různých koncernových značek a spolehlivě odvádějí svou práci. Vznikají v jednom z technologicky nejvyspělejších výrobních závodů v zemi. Závod na výrobu komponentů ve Vrchlabí je tak jedním z nejvýznamnějších průmyslových zaměstnavatelů v regionu.“


Ivan Slimák, vedoucí výroby převodovek v závodě Vrchlabí

221018-Infografika-Zavod-SKODA-AUTO-ve-Vrchlabi-Deset-let-vyroby-prevodovek-a-dalsiho-cileneho-rozvoje_127417bf

Závod Vrchlabí součástí ŠKODA AUTO od roku 1946, od roku 2012 vysoce moderním závodem na výrobu komponentů
Závod ve Vrchlabí byl založen již v roce 1864 a od roku 1946 se stal součástí ŠKODA AUTO. Nejprve se v něm vyráběly automobily, následně byl v rámci rozsáhlé transformace během 18 měsíců přeměněn ve vysoce moderní závod na výrobu komponentů a byla zde postavena nová tovární hala. ŠKODA AUTO a koncern Volkswagen za tímto účelem investovaly přibližně 170 milionů euro. Od října 2012 zde ŠKODA AUTO vyrábí přímo řazené automatické převodovky DQ200. Nejprve zhruba 530 zaměstnanců vyrábělo 1000 kusů denně, nyní zde 850 zaměstnanců denně vyrobí 2340 převodovek. Většina z nich nachází uplatnění ve vozech ostatních koncernových značek a přibližně 38 procent těchto převodovek montuje do svých vozů přímo ŠKODA AUTO.

Rozsáhlé používání technologií z oblasti Průmyslu 4.0
Od úspěšného završení transformace závodu bylo do různých projektů a dalšího rozvoje závodu investováno dalších 200 milionů euro: Procesy a postupy jsou do značné míry digitalizovány a používají technologie z oblasti Průmyslu 4.0. Kooperující roboti pomáhají při vkládání pístu řadiče rychlostních stupňů a chytrý manipulační robot odebírá surové díly z palet a pokládá je na vstupní dopravník obráběcích center. Poté odebírá obrobené díly převodovek a ukládá je do přepravního koše. Pracovní kroky a procesy nezbytné pro zřízení robotické pracovní stanice byly kromě toho digitálně simulovány, aby bylo možno během výstavby a zapojení zachovat provoz. 

Jako první závod ŠKODA AUTO na světě vyrábí od konce roku 2020 s neutrálními emisemi CO2
Od konce roku 2020 vyrábí závod ve Vrchlabí jako první lokalita ŠKODA AUTO na světě s neutrálními emisemi CO2. Vysoce moderní stroje zde zajišťují optimální úsporu energií, řezné kapaliny se používají zčásti i vícekrát a v přepravních systémech jsou nasazeny lithiové baterie.

ŠKODA AUTO se ve velké míře angažuje v regionu, v němž má svůj závod 
Jako jeden z nejvýznamnějších zaměstnavatelů v Královéhradeckém kraji česká automobilka vnímá svou společenskou odpovědnost a ve velké míře se angažuje v celém regionu. Společnost mimo jiné poskytla Krkonošskému národnímu parku (KRNAP) jízdní kola a její vozy pomáhají zajišťovat mobilitu sociálních služeb. V rámci svého nadačního fondu automobilka navíc přispívá i finančními prostředky.