• OCTAVIA RS čtvrté generace je k dispozici s benzinovým, naftovým a poprvé také s plug‑in hybridním pohonem
  • Sportovní vrcholný model řady OCTAVIA se vyrábí ve verzi liftback nebo kombi, s pohonem předních nebo všech kol a výkonem až 180 kW (245 k)
  • Typické černé designové prvky karoserie a interiéru 

ŠKODA OCTAVIA RS

OCTAVIA RS odstartovala v roce 2000 úspěch sériových vozů RS značky ŠKODA. Od té doby nabízí česká automobilka svůj bestseller v každé modelové generaci také ve verzi RS, a to v karosářském provedení liftback nebo kombi. S benzinovými a naftovými motory, jakož i plug-in hybridním pohonem a pěti kombinacemi motoru, převodovky a pohonu je nabídka všestrannější než kdykoli předtím.

Ve čtvrté generaci modelu ŠKODA OCTAVIA RS jsou poprvé k dispozici tři různé varianty pohonných jednotek a pět kombinací motoru, převodovky a pohonu. OCTAVIA RS s benzinovým motorem 2,0 TSI má výkon 180 kW (245 k) a je k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. S převodovkou DSG zrychluje OCTAVIA RS z 0 na 100 km/h za 6,7 s, maximální rychlost činí 250 km/h. Naftový motor 2,0 TDI má v aktuální generaci modelu výkon 147 kW (200 k) a standardně se dodává se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. OCTAVIA RS s motorem 2,0 TDI je k dispozici s pohonem předních kol a na přání také s pohonem všech kol. Poprvé je v nabídce ŠKODA OCTAVIA také s plug-in hybridním pohonem. V modelu OCTAVIA RS iV poskytuje benzinový motor 1,4 TSI a elektromotor celkový systémový výkon 180 kW (245 k). O přenos hnací síly na přední kola se stará šestistupňová převodovka DSG.

Typická maska chladiče a designové prvky v černé lesklé barvě

Různé designové prvky karoserie vozu ŠKODA OCTAVIA RS dávají na první pohled najevo, že se jedná o sportovní vrcholný model řady OCTAVIA. Maska chladiče a vnější zpětná zrcátka jsou lakovány v lesklé černé barvě. V zadním nárazníku je integrovaný typický červený reflexní pruh, který se táhne přes celou šířku vozu. Jízdní dynamiku podporuje kromě standardně dodávaného progresivního řízení také sportovní podvozek, přičemž modely se spalovacím motorem mají o 15 mm nižší světlou výšku. Adaptivní podvozek DCC je k dispozici jako volitelná výbava.

Sportovní interiér a centrální airbag

Interiér vozu OCTAVIA RS zdobí sportovní černá barva a specifický design. Tříramenný multifunkční sportovní volant se zploštělou spodní částí a potažený perforovanou kůží zdobí plaketka RS. Standardně dodávaná přední sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy jsou potažena látkou v černé barvě a mají červené nebo šedé prošití, které zdobí také přístrojovou desku. Na přání nabízí OCTAVIA RS sportovní Top ergonomická sedadla s čalouněním v kombinaci mikrovlákna Suedia a kůže, nastavitelnou hloubkou sedáku a masážní funkcí. Inovativní centrální airbag mezi předními sedadly chrání řidiče a spolujezdce v případě dopravní nehody před vzájemným střetem, a to zejména při nárazu z boku.