Chtěli byste auto od výrobce, který dělá iPhony? Foxconn je novým vlastníkem továrny na elektromobily v Lordstownu v Ohiu a po zahájení výroby elektrických snímačů Endurance má v plánu vyrábět automobil Fisker EV. Tchajwanský gigant na výrobu elektroniky má ale také vlastní elektromobily. Foxconn nedávno odkryl ne jeden, ale dva prototypy konceptu EV, jejichž plány byly předběžně představeny a naznačeny začátkem tohoto roku.

Seznamte se s vozy Foxtron

Společnost odhaluje subkompaktní crossover Foxtron Model B, založený na otevřené platformě MIH (Mobility in Harmony), slibující dojezd 450 kilometrů a koeficient kluzného odporu 0,26. S celkovou délkou asi 169 palců má být crossover personalizovaným městským vozem pro mladší generaci, jak společnost uvádí.

Koncept Model B sdílí platformu MIH s Modelem C – větší crossover odhalený zhruba před rokem, slibující dojezd téměř 700 kilometrů a který nyní postoupil do stavu připravenosti na výrobu, i když pod tchajwanským Luxgenem.

Výrobce iPhonu se dostává do hry

Foxconn také poskytl automobilovému světu první pohled na elektrický pickup Model V, jehož styl se trochu liší od ostatních dvou modelů.

„Model V je výsledkem vertikální integrace aliančních partnerů Hon Hai a MIH,“ poznamenal Foxconn. “Je to první elektrický pickup navržený a vyvinutý na Tchaj-wanu. S užitečným zatížením až 1 tuny a tažnou kapacitou 3 tuny má jeho dynamický výkon schopnost projet všechny terény.”

Společnost neprozradila žádné technické detaily Modelu V, i když je jasně zaměřena na lifestylové publikum s prostornou kabinou, off-roadovou výškou odpružení a poměrně skromným nákladovým prostorem.

Přestože Model B a Model C mají vpředu prominentní označení Foxtronn, tyto elektromobily nejsou ve skutečnosti určeny k tomu, aby byly jako takové nabízeny kupujícím. Je to proto, že Foxconn propaguje své možnosti vývoje a výroby vozidel partnerům automobilky s cílem stát se smluvním výrobcem elektromobilů. Tato vozidla tedy neuvidíme vůbec pod značkou Foxtron ale spíše jako něco jiného, jako v případě značky Luxgen.

To znamená, že Foxconn ve skutečnosti hledá partnerské výrobce automobilů, kteří by zajišťovali branding, marketing a vše ostatní. Jako taková je její role ve vývoji EV zhruba analogická s Magna Steyr jako v případě prototypů Sony nebo Fisker Ocean.

“Vizí Hon Hai vždy bylo vyrábět kompletní řešení pro zákazníky a poskytovat komplexní inteligentní životní styl. Vyráběli jsme počítače a mobilní telefony. Od nynějška i do budoucna budeme vytvářet elektrická vozidla,” řekl předseda představenstva a generální ředitel Hon Hai Young Liu. “V odvětví EV jsme odhodlaní ohledně CDMS: To znamená smluvní návrh a výrobní služby.”

Uvidí se, které automobilky (pokud vůbec nějaké) nakonec uvedou tyto modely na trh, přičemž továrna v Lordstownu v Ohiu jistě nabídne Foxconnu příležitost pro státní výrobu. Zdá se, že Foxconn v krátké době udělal velký pokrok v automobilové sféře, i když bez cíle stát se skutečnou maloobchodní značkou.