Zástupci společnosti Coca-Cola v Česku, na Slovensku, ale i v dalších zemích, jezdí vozy ŠKODA. Partnerství tradičních značek trvá už přes 30 let. Podívejte se, jak taková dlouhá spolupráce probíhala.

Obchodní zástupci, manažeři i další zaměstnanci společnosti Coca-Cola HBC v Česku a na Slovensku jezdí tradičně vozy značky ŠKODA. Partnerství obou značek trvá od dob modelu FAVORIT, tedy od počátku 90. let a za tu dobu se v lokálních pobočkách firmy vystřídaly tisíce automobilů české značky. 

BW_26_7bf07986Coca-Cola využívá prakticky všechny dostupné modely ŠKODA AUTO (na fotografii zleva OCTAVIA COMBI, ENYAQ COUPÉ RS iV a FABIA COMBI).

Firma využívá prakticky všechny nabízené modely. Kompaktní vozy slouží především pro každodenní práci obchodních zástupců, OCTAVIA se firmě osvědčila jako skvělý pomocník díky úžasné prostornosti, a luxusní SUPERB slouží potřebám managementu. Nejnovější přírůstek škodováckého porftolia, vozy ENYAQ iV, nejnověji také ENYAQ COUPÉ RS iV, jsou pak za odměnu k dispozici nejúspěšnějším obchodním manažerům pro práci i pro radost. Vozy ŠKODA AUTO zároveň používají zastoupení Coca-Coly i v dalších evropských zemích.

Letité spojení obou značek v ČR potvrzuje například obchodní zástupce Coca-Cola HBC Stanislav Erben, který ve firmě působí už od roku 1995. „Začínal jsem na modelu FORMAN, pak byla mým služebním vozem FELICIA a následně jsem střídal různé generace modelu FABIA, jednou jsem to proložil typem ROOMSTER,“ popisuje svou více než pětadvacetiletou kariéru s vozy značky ŠKODA. Za tu dobu s vozy české automobilky najel podle svých slov asi 750 000 kilometrů.

Jeho chválu pro vozy ŠKODA potvrzuje i služebně o něco mladší kolega Ondřej Lelek. Ten působí ve firmě 18 let a vedle modelů FELICIA a FABIA si vyzkoušel také vozy ROOMSTER, YETI a KAROQ. Auta chválí jako moderní a spolehlivé stroje.

Z historie spolupráce ŠKODA AUTO a společnosti Coca-Cola

Coca-Cola HBC ovšem volí vozy ŠKODA nejen z důvodů jejich spolehlivosti. Velkou roli hrají také bezpečnost a ekologie. Co se bezpečnosti týče, firma nakupuje auta s bohatou bezpečnostní výbavou. „Všechny modely v naší flotile, od typu FABIA po ENYAQ iV, jsou vybaveny bezpečnostními prvky jako jsou hlídání mrtvého úhlu, Lane Assist, adaptivní tempomat, senzor únavy řidiče, asistent světlometů, funkcí zrcadlení mobilního telefonu a dalšími. I díky tomu se nám podařilo výrazně snížit počet nehod, oproti zhruba 70 nehodám v roce 2013 jsme dnes na desetině této hodnoty. A naštěstí se nikomu ze zaměstnanců nestal žádný vážnější úraz,“ vysvětluje Martin Prídala, fleet manažer Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Cesta k uhlíkové neutralitě

V oblasti ekologie má pak Coca-Cola HBC velké cíle. Do roku 2040 chce být firma uhlíkově neutrální a už do roku 2030 chce emise ze své flotily vozů oproti stavu v roce 2018 snížit o 55 procent. Proto tam, kde je to možné, volí firma vozy ŠKODA s úsporným pohonem na CNG a ve flotile má také plug-in hybridní modely OCTAVIA iV a SUPERB iV, které spojují ekologii a ekonomií. A také zmíněný ENYAQ iV.

Právě v elektrických vozidlech vidí firma budoucnost, plánuje jimi vybavit i své obchodní zástupce, kteří dnes převážně využívají modely jako FABIA nebo SCALA. Nechává je teď proto vyzkoušet i ENYAQ iV. Momentálně Coca-Cola HBC Česko a Slovensko rozšiřuje svou flotilu o plně elektrického SUV, nechybí ani ve verzi ENYAQ COUPÉ RS iVv designu se sloganem „Zero Cukru, Zero emisí“. A právě tato auta využívá firma pro obchodní zástupce. Ti nejlepší v daném měsíci totiž vždy získají ENYAQ iV coby služební vůz na další měsíc. To umožňuje nejen zajímavým způsobem zaměstnance motivovat, ale zároveň si vyzkoušet, jak se jim bude s elektromobilem fungovat.

BW_29_7cfd4814ENYAQ COUPÉ RS iV v designu se sloganem Zero Cukru, Zero CO2.

„Reakce na ENYAQ COUPÉ RS iV je ze strany obchodních zástupců i přes počáteční ostražitost vůči elektromobilitěvelmi pozitivní. Na konci měsíce se s autem rozhodně loučit nechtějí a na otázku, zda by si dovedli představit, že budou elektromobil využívat celoročně, nám odpovídají, že ano,“ říká Martin Prídala. Důkazem spokojenosti je, že za čtyři měsíce ve službě najel každý z takto využívaných vozů kolem 25 000 kilometrů.

Samé dobré zkušenosti

Spokojenost potvrzuje i Kamila Fells, obchodní zástupkyně, která už mohla ENYAQ COUPÉ RS iV měsíc používat. Byla to její první zkušenost s elektromobilem, přesto s ním vyrazila na cestu až do Norimberka a podle svých slov si auto užila. „Bylo to úžasné, líbí se mi plynulý pohon i velký výkon auta, ENYAQ iV navíc opravdu skvěle vypadá,“ hodnotí své zkušenosti. Při své cestě do zahraničí pak zjistila, že „Německo je ráj nabíječek, ale ani v Česku jsem neměla s nabíjením problém.“ Na cestách vyhledávala většinou rychlé nabíjecí stanice a doma nabíjela na těch s nižším výkonem.

Kamila-Fells-_DSC3805_f8016e0b‚‚Bylo to úžasné, líbí se mi plynulý pohon i velký výkon auta,“ chválí své zkušenosti s vozem ENYAQ COUPÉ RS iV Kamila Fells. 

S nadšením o elektrickém vozu ŠKODA hovoří i její kolega Ivan Janeček. „Najel jsem s ním asi 4 500 kilometrů. Chtěl jsem si to auto užít a pořádně vyzkoušet,“ popisuje. I on si chválí plynulost a sílu pohonu auta a také vyzdvihuje schopnost rekuperace, kdy ve vhodném terénu občas vůz dovede jet i desítky kilometrů tak, že z dojezdu neukrojí ani kilometr. „Samotné nabíjení jsem si rychle osvojil a rychle jsem přišel na to, kde nabíjet bez zásadního čekání,“ dodává Janeček.

I na základě těchto pozitivních zkušeností chce tedy Coca-Cola svou elektrickou flotilu vozů ŠKODA i nadále rozšiřovat. Na cestě má další kusy modelu ENYAQ iV. „Do roku 2025 chceme mít počet plně elektrických SUV v naší flotile trojciferný. Těšíme se také na další elektrické modely, které ŠKODA uvede,“ uzavírá téma Martin Prídala.

BW_34_86e34b3aCoca-Cola od 90. let využila tisíce vozů značky ŠKODA a ani v současnosti tomu není jinak.