Od roku 2019 je v garáži Muzea Mercedes-Benz ve Stuttgartu v provozu parkovací systém bez řidiče. Německá značka k tomu ve spolupráci se společností Bosch využívá v každodenním provozu v garáži vývojová vozidla bez lidského dohledu. Nyní bylo rozšířeno zvláštní povolení k provozování parkovacího systému bez řidiče, který umožňuje komerční provoz s vozidly v soukromém vlastnictví v parkovací garáži P6 na letišti ve Stuttgartu.

Mercedes-Benz Driverless Valet Parking znamená pro řidiče méně práce

Základem pro schválení je zákon, který v Německu vstoupil v platnost v červenci 2021 a který umožňuje řízení bez řidiče v souladu s SAE Level 4 pro motorová vozidla – implementováno v úzké koordinaci s německým Spolkovým ministerstvem pro digitální technologie a dopravu (BMDV) a KBA.

Mercedes-Benz a Bosch plánují zavést službu parkování bez řidiče v garáži APCOA P6 na letišti ve Stuttgartu. Službu mohou využívat určité modely Mercedes S-Class a EQS vyrobené od července 2022, které mají aktivní službu Intelligent Park Pilot2 (jako součást Mercedes me connect).

Stačí si předem zarezervovat parkovací místo přes aplikaci Mercedes me a dojet na předem určené místo výjezdu. Systém poté zkontroluje, zda je cesta k parkovacímu místu volná a zda jsou splněny všechny ostatní technické požadavky. Jakmile tak učiní, majitel vozu může auto opustit.

Vozidlo by mělo být schopno dojet samo na parkovací místo pomocí různých senzorů Bosch instalovaných v oblasti. Tyto senzory komunikují přímo s vozidlem a umožňují plně automatizovaný manévr přes parkovací místo.

Stejně tak, pokud chtějí řidiči dostat své vozidlo z parkovacího místa, mohou tak učinit prostřednictvím aplikace. Na požádání vozidlo samo dojede na předem určené místo vyzvednutí.