Polestar má zálibu v navrhování krásných konceptů automobilů, jako je roadster 6 a Precept. Výroba obou krás je plánována a značka se zdá být plně odhodlána přinést svůj koncepční styl masám lidí – i když některé aspekty jsou nepopiratelně nekonvenční. Pro důkaz nehledejte nic jiného než plně elektrický Polestar 4 pro rok 2025, který byl nedávno odhalen na autosalonu v Šanghaji.

Na co se lze těšit?

Styl Polestar 4 je silně inspirován konceptem Precept, včetně neexistujícího zadního okna. Místo toho je tu zadní kamera umístěná na střeše, která napájí digitální zpětné zrcátko. Každý model má také rozsáhlou skleněnou střechu, která sahá až přes hlavy lidí vzadu. To vytváří to, co generální ředitel Polestar Thomas Ingenlath nazývá „nový druh pohlcujícího zážitku pro cestující na zadních sedadlech“. Naší největší otázkou je, jaký zážitek pro řidiče vytváří masivní mrtvý úhel? Pro ty, kteří se nespoléhají na boční zrcátka, to může být oříšek. Polestar 4 vypadá i tak pěkně, s krátkými převisy a linií střechy fastback.

Polestar 4 je považován za nejrychlejší model, jaký kdy značka vyrobila. I když to není moc k chlubení – vzhledem k jeho omezeným měřítkům – model s dvoumotorovým pohonem všech kol s výkonem 544 k údajně dosáhne rychlosti 100 km/h za 3,8 sekundy. To je o něco rychlejší než Polestar 2 Performance z roku 2023.

Maximální rychlost nabíjení je údajně až 200 kilowattů pomocí stejnosměrné rychlonabíječky. Součástí je také 22kW palubní nabíječka. Díky obousměrnému nabíjení lze Polestar 4 použít i k napájení jiné elektroniky. Tato schopnost naložení vozidla je k dispozici také u některých dalších elektrických vozidel, jako jsou Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5.

Spolu s velikostí kol mezi 20 a 22 palci je Polestar 4 nabízen s paketem Performance, který zahrnuje čtyřpístkové brzdy Brembo a jedinečné vyladění podvozku. Upgrade také přináší zlaté brzdové třmeny, bezpečnostní pásy a krytky ventilů. Mezi další možnosti patří balíček Plus Pro s barevně odlišenými vnějšími detaily, osvětlenými vnitřními prvky a elektrochromickým sklem, takže standardní panoramatická střecha může být změněna.

Uvnitř vozu

I přes polarizační rozhodnutí nemít zadní okno působí interiér Polestaru 4 náležitě luxusně. Kabina s obrovskou šířkou 84,2 palce a rozvorem 118,1 palce by měla být také neuvěřitelně prostorná. Spolu s dostupným teplem, ventilací a masáží pro cestující na předních sedadlech mají zadní sedadla prostor pro sklápění a je zde ambientní osvětlení interiéru, které prý evokuje solární systém.

Sofistikovaný přístrojový panel obsahuje horizontálně orientovaný 15,4palcový dotykový displej s operačním systémem Android Automotive OS s nesčetnými aplikacemi založenými na Googlu. K dispozici je také volitelný 1400wattový zvukový systém Harman Kardon s 12 reproduktory. Řidič čelí 10,2palcovému digitálnímu panelu pod průhledovým displejem. Ten obsahuje inovativní nastavení, které mění barvu textu z bílé na žlutou, aby se zlepšila viditelnost ve sněhových podmínkách.

K dispozici je řada standardních asistentů řidiče, včetně systému sledování řidiče, na který Polestar upozorňuje, že „pouze přenáší data a nenahrává video“ – aby se někdo nebál o soukromí. K dispozici je také volitelný paket Pilot, který elektrickému SUV umožňuje na příkaz změnit jízdní pruh. Těm, kterým záleží na udržitelnosti jejich EV, poskytuje Polestar transparentnost dodavatelského řetězce a hodnocení celého životního cyklu. Nový model 4 silně spoléhá na recyklované materiály, od pleteného čalounění vyrobeného z recyklovaného polyesteru přes podlahové koberce vyrobené z recyklovaných rybářských sítí až po dveřní panely, které údajně šetří plasty a hmotnost. K dispozici je také kůže Nappa, ale říká se, že pochází ze zvířat zabezpečených dobrými životními podmínkami.