Osmihranný odznak MG býval synonymem pro malé roadstery vyvolávající úsměv, od typu T z 30. a 40. let až po MGB 60. a 70. let a dokonce až do 90. let s MG F. Nyní se značka, od roku 2007 pod kontrolou čínské státní automobilky SAIC, snaží vrátit ke svým kořenům s novým Cybersterem, elektrickým roadsterem, který se v Evropě začne prodávat příští léto.

Co lze od vozu očekávat?

Poprvé představený konceptem v roce 2021, produkční Cyberster nedávno odhalený na autosalonu v Šanghaji se blíží designu tohoto konceptu, i když s tlumenými proporcemi. Karoserie je elegantní, s ostře skloněnou přídí a ostrými rýhami, které přecházejí do hranatých zadních světel s prvky LED ve tvaru šipky směřujícími ven. Elektricky skládací měkká střecha pokrývá stylový interiér zahalený do červené kůže a sériový roadster si zachoval fantastické nůžkové dveře z konceptu.

MG oficiálně nesdělilo podrobné specifikace Cybersteru, ale některé informace byly minulý týden odhaleny v podání na čínském ministerstvu průmyslu a informačních technologií. Dokument uvádí, že Cyberster měří 178,5 palce na délku, 75,3 palce na šířku a 52,3 palce na výšku, což je asi o 8,0 palce delší než BMW Z4, téměř 2,0 palce širší a téměř o jeden palec vyšší.

Cyberster bude vybaven dvěma elektromotory, se špičkovým výkonem 201 koní z předního motoru a 335 koní ze zadní jednotky. Dokument také uváděl maximální rychlost 200 km/h. Žádné další metriky výkonu nebyly k dispozici, ale vzhledem k výkonu Cybersteru lze očekávat docela rychlý sprint na 100 km/h. Více podrobností o elektrickém roadsteru přijde před jeho uvedením na trh v roce 2024.