Natuněná kára nemusí oplývat hromadou spoilerů, křídel či dalších někdy, až nevkusných doplňků. Nyní vám představíme decentně upravené Bazyho eReSko – Škoda Octavia RS.
Bazyho eReSko
V úvodu jsme poznamenali, že natuněné auto nemusí mít hromadu spoilerů, křídel či dalších někdy, až nevkusných doplňků. A takovým čistým tuningovým autem je Bazyho Škoda Octavia RS druhé generace. Po vozech Škoda 120M, Škoda Forman, Škoda Felicia přišlo na řadu právě eReSko.
A co Bazyho přimělo natunit i eReSko? Sám k tomu řekl „no ani nevím přišlo to tak samo…, koupil jsem si RS-ko, už to byl splněný sen! Krásný vzhled a idealní rychlost Šlo to tak postupně, hlavně při koupi nových kol došlo ke zlomu… auto vypadalo hned jinak,ale na druhou stranu se zvýšila kritika ve stylu „co to je za off-road“ apod…“
… A následně dodává „největším kritikem byl asi otec, který mi říkal, že zbytečně vyhazuji peníze z okna, ale už si uvědomil, co pro mne mé auto znamená. Dokonce si myslím, že je na mne i hrdý…, a samozřejmě kamaradi :-),…. přítelkyně kupodivu se vším souhlasila a vše se ji líbilo.
ŠKODA Octavia RS druhé generace
V roce 2010 zakoupil Bazy v Autobazaru Auto Heller čtyři roky starou eReSovou Octávku druhé generace a nastala postupná úprava. Dvoulitrový vznětový čtyřválec dostal chip od TDI Drapek, při němž výkon narostl o 22kW a nyní odpovídá výkonu 147 kW (200 koní).
Nejvíce úprav proběhlo na podvozku. Základem je stavitelný podvozek H&R př.70mm/ zad.60mm s novými předními brzdami. Zde Bazy namontoval 6-ti pístky Brembo z Porshe Cayene s vrtanými kotouči 345×30 Zimmermann, a keramickými deskami Ferodo. Zadní kotouče zůstaly origo 286mm. U každého vozu hrají velký vliv kola. Disky OZ/MSE 8,5×18“ ET45 s titanovým leskem pod sebou skrývají 15mm podložky a jsou obuté do pneumatik Dunlop SP Sport Maxx 225/40 R18.
Na karoserii byly provedeny pouze menší kosmetické úpravy. Originální přední nárazník dostal mřížky od Milotecu. Od té samé firmy je i přední maska kapoty, mračítka světel a ledkové denní svícení. Vše umocňuje nová černá perleť s větším zrnem od lakýrníka Honzy z Hučína. Částečných změn dospěla i zadní část vozu. Světla z faceliftu a nerezové leštěné koncovky výfuku.
Interiér je v origo stylu RS (kombinace kůže a látky) včetně audia Stream s MP3 a komu patří Tomášovo poděkování? Jak řekl „Nejvice si cením pomoci od mého dobrého Kamaráda Honzy Špila… ,díky němu je vše na správném místě a hlavně plně funkčí… a taky nesmím zapomenou na svého bratra Jirku a v neposlední řadě děkuji za podporu a pevné nervy mé přítelkyni Marsi“
Foto: Jan Moravec