U Mercedesu začíná nová éra designu. Třícípá hvězda, inspirovaná značkou BMW, sjednocuje styl napříč celou jeho rozsáhlou modelovou řadou. Ať už se jedná o benzínové, naftové, plug-in hybridní nebo plně elektrické modely, budoucí modely budou sdílet stejný designový jazyk. Stejně jako dnešní elektrická CLA vypadá téměř identicky s benzínovou verzí, zítřejší EQS bude stylizována jako elektrická třída S. Stejná strategie platí i pro ostatní modelové dvojice v portfoliu.

Nový design v mnohém překvapuje

Nadcházející produkty budou čerpat inspiraci z odvážného konceptu Vision V, který byl představen minulý měsíc. Tento opulentní vůz pro přepravu osob je podle šéfdesignéra Mercedesu předzvěstí nového designového jazyka zaměřeného na „respekt“. Autocar cituje Gordena Wagenera, který vysvětlil, že vozy nové generace budou sdělovat toto poselství: „Zasloužíte si respekt. Dokázali jste ze sebe něco udělat a v životě jste byli úspěšní, takže si za to respekt zasloužíte.“

Když Wagener hovořil konkrétně o excentrickém Vision V, popsal ho jako „zatraceně sexy“ a řekl, že je „velmi blízko sériové výrobě“. Věří, že radikální přední část konceptu „nabízí spoustu statusu a respektu“. To je otevřené interpretaci, ale je důležité zdůraznit, že automobilky často přehánějí prvky na svých výstavních vozech, aby upoutaly pozornost.

Stylistické prvky z konceptu ovlivní sériové modely, s ještě větším důrazem na firemní masku chladiče. To neznamená, že Mercedes opět zvětší velikost masky chladiče. Značka se místo toho snaží vylepšit vizuální dopad masky chladiče vylepšením tvaru a vnitřního designu. Zatímco vysoké přední části SUV a dodávek, jako je Vision V, umožňují nadměrně velké masky chladiče, sedany a kupé pravděpodobně neosvojí (a doufejme, že ani neosvojí) takový agresivní design.

Wagener již nevidí potřebu rozlišovat modely s motory spalovacím motorem a elektromobily odlišným vnějším stylem. Tvrdí, že raná elektromobily těžily z futuristických, aerodynamických tvarů, které jim pomáhaly vyniknout a zvyšovaly účinnost. Nyní, když se elektromobily stávají běžnou součástí trhu, se však mohou bez problémů začlenit do kategorie konvenčně poháněných vozidel.

Ačkoli se baňatý styl současných modelů „EQ“ postupně vyřazuje, Wagener v předchozím rozhovoru pro ABC News původní přístup obhajoval. Ohledně EQS uvedl, že velký elektrický sedan s „účelným a velmi progresivním“ exteriérem nebyl nikdy určen pro tradičního kupce třídy S. Podle něj vlajková loď elektromobilu stále vypadá, jako by byla „10 let v budoucnosti“.

Přestože elektromobily prošly demokratizací, drtivá většina kupujících vozů Mercedes se stále zdráhá loučit se se spalovacími motory. V prvním čtvrtletí roku 2025 tvořily elektromobily méně než 10 procent dodávek značky. Z 446 300 vozidel prodaných do března bylo pouze 40 706 plně elektrických. To je pokles o 14,3 procenta ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.