BMW bylo velmi blízko k nové verzi ikonického modelu M1. Automobilka však od tohoto projektu na poslední chvíli odstoupila a je nepravděpodobné, že by BMW v dohledné době postavilo nový supersport.

Automobilka je příliš zaneprázdněna jinými projekty

Šéf BMW M Frank van Meel řekl blogu BMW, že společnost se v současné době „nechce vzdát zaměření“ na své vysoce výkonné modely, i když „stále sníme“ o novém superautu podobném M1. Společnost však musí „najít správné okno příležitosti, kdy máme kapacitu na takovém autě pracovat“.

BMW připravuje uvedení své platformy Neue Klasse, která bude podporovat elektrické i benzínové verze netrpělivě očekávaného modelu M3. Do prodeje by se neměla dostat dříve než koncem roku 2026 nebo začátkem roku 2027 a pravděpodobně spotřebuje obrovské množství inženýrských zdrojů před uvedením na trh. Nové spalovací M3 bude mít benzínový motor, který se liší od třílitrového řadového šestiválce S58 s dvojitým přeplňováním, který pohání současný model.

Nové M1, na kterém BMW údajně pracovalo, mělo být plug-in hybridní auto s výkonem 600 koní a čtyřválcovým motorem. BMW na projektu pracovalo po celou dobu pandemie COVID-19, ale mocní se místo toho rozhodli dát zelenou modelu XM.

Pravděpodobně nejde o to, zda, ale o to, kdy se BMW rozhodne postavit nový supersport – prostě se to musí stát ve správný čas. Jedním z důvodů, proč společnost dala zelenou modelu XM před novým M1, bylo přesvědčení, že dnešní zákazníci chtějí SUV místo sportovních vozů. XM se však neprodává dobře a nový supersport BMW je nyní odložen na vedlejší kolej.