Kdyby bylo stavění hyperaut snadné, dělal by to každý (i když se v poslední době zdá, že to platí víc než kdy jindy). Jim Glickenhaus ale miluje výzvy. Bývalý filmař a sběratel Ferrari, který se stal podnikatelem, založil v roce 2004 společnost Scuderia Cameron Glickenhaus se sny o účasti na mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA. V roce 2021 se tyto sny splnily s účelově vyrobeným závodním vozem SCG 007 LMH.

Seznamte se s SCG 007 LMH

Vůz 007 LMH si na závodních tratích připsal nemalý podíl úspěchů. V Monze a Spa získal pole position a v Le Mans i v Sebringu se umístil na stupních vítězů. SCG se bohužel od té doby z WEC odhlásila – to ale znamená, že se nyní může více soustředit na to, co je pro spotřebitele nejdůležitější: silniční vozy.

Seznamte se s vozy SCG 007. Vychází z téhož závodního vozu 007 LMH, který se během svého působení zúčastnil závodů v Le Mans, Monze, Sebringu a mnoha dalších. Vůz 007 přenáší své dovednosti na trať do plně pouliční závodní verze.

Začíná to motorem. Dvouturbodmychadlem přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru z modelu 007 posílá na zadní kola neuvěřitelných 1 000 koní a 1 000 liber na stopu točivého momentu prostřednictvím sedmistupňové automatizované manuální převodovky. To vše v autě, které váží pouhých 642 kg – což je zhruba tolik, kolik váží Toyota Supra z roku 2025.

Odpružení bylo navrženo s ohledem na tratě jako Le Mans, s dvojitými příčnými rameny vpředu a táhlem vzadu, nastavitelnými stabilizátory, které si můžete upravit v závislosti na trati nebo preferovaném stylu jízdy. Kovaná hliníková kola s centrálním uzamykáním se skvěle hodí pro rychlé změny nastavení – například pokud si chcete nazout závodní pneumatiky slick. A model 007 má dokonce integrované vzduchové zvedáky, což znamená, že většinu těchto změn byste měli být schopni provádět za jízdy.

Aerodynamika se od závodního vozu prakticky nezměnila, plus mínus pár vylepšení. Přední část má stále rozměrný difuzor s žebry v každém rohu, větší vertikální plachtu vyčnívající ze zadní části kabiny a masivní spoiler. SCG uvádí, že i se slicky umožňuje pokročilá aerodynamika vozům 007 „fungovat na hranici přilnavosti“.

Ale nemyslete si, že závodní důvěryhodnost 007 znamená, že se nedají používat každý den. Má hydraulicky ovládané dveře pro snadné nastupování a vystupování, zvedací plošinu vpředu, abyste si nepoškrábali příď, a ano, dokonce i klimatizaci.

„Není to jen replika pro silniční provoz, je to přehodnocení toho, čím by hypersport měl být,“ uvádí společnost ve svém prohlášení. „Zatímco většina ‚extrémních‘ strojů pro denní závody se potýká s obtížemi přizpůsobujícími se veřejným komunikacím, model 007 byl formován aerodynamickou dokonalostí a tisíci testovacích kol na nejnáročnějších okruzích světa – a přesto bez námahy klouže městským provozem i letním horkem.“

Vůz SCG 007 se veřejnosti představí na letošním veletrhu Villa d’Este u italského jezera Como a k zákazníkům se snad dostane někdy v tomto roce. Zatím nevíme, kolik bude stát, ale očekáváme, že za tak bohatý závodní původ zaplatíme nemalé peníze.