Ferrari nedávno odhalilo nejnovější přírůstek do své modelové řady. Jmenuje se Amalfi a jedná se o čtyřmístné kupé s motorem vpředu, které má nahradit odcházející model Roma a využívat velkou část jeho designu. Vpředu je nová maska, která více odpovídá korporátnímu vzhledu společnosti, a také výrazně přepracovaný interiér. Dvouturbový vidlicový osmiválec je stále přítomen, i když s o něco vyšším výkonem.

Podobnosti s kupé Roma jsou nesporné

Co se týče proporcí, Amalfi vypadá jako věrná kopie kupé Roma, a to až po zdůrazněné zadní boky, špičatou příď a tvarovanou kapotu. Design žraločího nosu, který lze vidět na vozech jako SF90 a 12Cilindri, se dostal i do Amalfi s černou lištou spojující dva štíhlé světlomety. Zadní část stále disponuje čtyřmi výraznými koncovými světly, i když s černým ozdobným prvkem spojujícím dvě vnitřní světla.

Největší změna nastává uvnitř, kde Ferrari nahradilo nesnesitelně obtížně ovládaná dotyková tlačítka na volantu skutečnými, fyzickými ovládacími prvky. A co je ještě lepší, dotykové tlačítko startování bylo odstraněno ve prospěch skutečného tlačítka na levé straně, které je vyrobeno z titanu. Kdo říká, že Ferrari nenaslouchá svým zákazníkům, když vyjadřují své obavy?

Pod kapotou se nachází známý 3,8litrový motor V-8 s dvojitým turbodmychadlem od Ferrari, který nyní dosahuje výkonu 631 koní – o 19 koní více než u modelu Roma. Točivý moment se nezměnil, rovná se 561 liber na stopu. Tah se na zadní kola přenáší prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky. Společnost uvádí zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximální rychlost 318 km/h. Zvýšený výkon pochází z lehčích vačkových hřídelí, přesněji obrobeného bloku motoru, oleje s nižší viskozitou a změn v kalibraci turbodmychadla, uvádí Ferrari.

Zvýšení výkonu bylo dosaženo díky pokročilému systému řízení přeplňování turbodmychadlem, který umožňuje nezávislé řízení otáček obou turbodmychadel s vlastní kalibrací a zvýšení maximálních otáček turbodmychadla až na 171 000 ot/min. Tento přístup zlepšuje odezvu škrticí klapky a zvyšuje přesnost regulace tlaku, a to i díky zavedení samostatných tlakových senzorů pro každou řadu válců. Nová řídicí jednotka motoru, která se již používá v modelech jako 296 GTB, Ferrari Purosangue a Ferrari 12Cilindri, umožnila využít plný potenciál motoru.

V Amalfi je také spousta nových technologií. Řidiči pravděpodobně při ovládání levého pedálu pocítí nový systém Ferrari Brake-by-Wire, převzatý z modelů 296 a 12Cilindri. Vzadu je aktivní spoiler, který se při vysoké rychlosti zvedá pro zlepšení stability. Ferrari tvrdí, že v nejvyšším ze tří nastavení může křídlo vytvořit přítlak 242 liber při rychlosti 250 km/h a zároveň přidat méně než 4 procenta ke zvýšení odporu vzduchu.

Amalfi také využívá software Ferrari Side Slip Control 6.1, který funguje jako centrální řídicí systém pro všechny vstupy vozu, od úhlu řízení a pohybu zavěšení až po stáčení, aby zajistil maximální přilnavost a výkon v dané situaci. Samozřejmě je na palubě řada systémů ADAS pro bezpečnost cestujících, včetně adaptivního tempomatu, automatického nouzového brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, asistenta pro udržování v jízdním pruhu a dalších.

Není známo, kdy začnou dodávky, ačkoli předpokládáme, že Amalfi začne sjíždět z linky před koncem roku. Pokud dáváte přednost kabrioletu, bude jen otázkou času, než se takový model objeví, vzhledem k tomu, jak si Ferrari loni zaregistrovalo název Amalfi Spider. Když se v roce 2024 ukončila výroba kupé Roma, jeho vyvolávací cena byla 247 308 dolarů. Vzhledem k inflaci a clům předpokládáme, že Ferrari Amalfi 2026 bude začínat na ceně blíže 300 000 dolarům, tedy v přepočtu 6 milionům korun.