Těžko uvěřit, ale už jsou to téměř dva roky, co Honda oživila jméno Prelude koncepčním vozem na autosalonu v Tokiu v roce 2023. Model šesté generace se později vyvinul v téměř sériový prototyp pro letošní Goodwood Festival of Speed a nyní se chystá začít prodávat v Japonsku. V příštím roce by se mělo dostat i do Evropy.

Oprášení přezdívky, na kterou se skoro zapomnělo

Aby Honda podpořila svůj znovuzrozený název, zřídila tzv. „ukázkovou stránku“, kde lze narazit na zajímavé prohlášení. Důvodem pro výrobu kupé zřejmě „bylo odhalení latentní poptávky po ideálním sportovním voze“. Šéf vývoje Tomojuki Jamagami tvrdí, že projekt ve skutečnosti nezačal s cílem oživit název Prelude. Přesto se společnost nakonec rozhodla oprášit přezdívku, která byla od roku 2001 spící.

Pokud jde o to, co Honda myslí pod pojmem „ideální sportovní vůz“, domníváme se, že se tím myslí kombinace výkonu a praktičnosti. Prelude si vypůjčuje prvky z modelu Civic Type R, jako je dvouosé přední zavěšení a přední brzdy Brembo, a zároveň nabízí dělená sklopná zadní sedadla, úložný prostor pod podlahou a víko zavazadlového prostoru. Na rozdíl od CTR a luxusnějšího modelu Acura Integra se bude jednat o hybrid, takže spotřeba paliva by měla být lepší.

Honda trvá na tom, že se jedná o víc než jen Civic Hybrid ve stylu kupé a vychvaluje „pneumatiky s velkým průměrem a optimalizovaný rozvor“. Jeho design je inspirován kluzákem a má být předpremiérou dalších elektrifikovaných výkonných modelů. Prohledali jsme webové stránky věnované Prelude, abychom získali všechny obrázky, které jsme mohli najít, a které ukazují hybridní kupé ze všech úhlů.

Působí sice dojmem, že se jedná o více než jen třídveřový Civic se svažující se střechou, ale fotografie interiéru ukazují omezený prostor pro cestující vzadu. Hezčí dvoubarevný motiv, který se neroztahuje na zadní sedadla, je zřejmým znakem úspor nákladů, ale je rok 2025, takže bychom se možná neměli příliš divit, že lavice je celá černá.

Na kompletní technické specifikace si budeme muset počkat do září. Manuální převodovku však nečekejte. Nový Prelude bude mít pouze dva pedály a režim řazení S+ s pádly pod volantem pro simulaci řazení, pravděpodobně podobný modelu Hyundai N Grin Shift, ale se skutečným benzínovým motorem. Nejedná se o převodovku CVT, takže existuje naděje na poutavou jízdu i bez ručního řazení a pouze s pohonem předních kol.

Pokud jde o výkon, Civic Hybrid dosahuje výkonu 200 koní a točivého momentu 315 Nm (232 liber na stopu). Díky svému atmosférickému benzínovému motoru o objemu 2,0 litru, který je spárován se dvěma elektromotory, se doufá, že Prelude tyto hodnoty zlepší díky svému sportovnějšímu pojetí. Očekává se také, že Honda bude účtovat vyšší cenu, takže cena pravděpodobně překročí cenu hatchbacku Civic Hybrid z roku 2026, jehož cena začíná na 31 645 dolarech (bez výbavy).

Nový Prelude rozhodně nebude stroj zaměřený na závodní okruhy. Honda již uvedla, že „toto nebude nejsportovnější a nejrychlejší auto , které se bude prodávat na závodních okruzích.“ Je prodáván jako skutečně globální model se stejným designem a specifikacemi na všech trzích světa, kde se bude prodávat.

Zprávy z Japonska již spekulují o tom, že se připravují žádané deriváty Type S a dokonce i Type R. Ale i kdyby k nim došlo, neočekávejte je v dohledné době. Standardní Prelude ještě ani nebyl uveden na trh a diverzifikovat modelovou řadu tak brzy v životním cyklu produktu by nedávalo smysl.