Název „Volkswagen“ pochází z kombinace německých slov „volks“ a „wagen“, což znamená „lidové auto“. Vzhledem k tomu, že crossovery a SUV jsou v dnešní době velmi populární, dává pro VW dokonalý smysl vyvinout levnější model s vyšším podvozkem, který by uspokojil široké publikum. Prozatím se jedná pouze o skicu, ale připravovaný elektromobil bude představen v neděli 7. září, před svou první veřejnou prezentací na autosalonu IAA Mobility Show v Mnichově.

Na co se můžeme těšit?

I když ještě nemá jméno, už víme, s čím máme co do činění. V podstatě jde o crossoverovou verzi konceptu ID.2all, subkompaktního pětidveřového hatchbacku, který byl představen v roce 2023. Od té doby se model segmentu B dokonce dočkal sportovní varianty GTI, i když i ta byla pouze konceptem.

Volkswagen je odhodlán uvést na trh ID.2 jako elektromobil za 25 000 eur, čímž bude levnější než větší ID.3, jehož cena v Německu začíná na více než 30 000 eurech. Crossoverová verze bude pravděpodobně dražší, ale stále by měla zůstat výrazně pod počáteční cenou ID.4 přesahující 40 000 eur. ID.2 Cross, nebo jakkoli se koncept nakonec bude nazývat, je předzvěstí jednoho z prvních elektromobilů skupiny VW, které využívají verzi platformy MEB s pohonem předních kol. Větší a dražší modely mají pohon zadních kol s podporou pohonu všech kol se dvěma motory.

Design splňuje všechny požadavky koncepčního vozu z roku 2025, s nadrozměrnými koly a světelnými rampami vpředu i vzadu. Dokonce i znak VW vzadu svítí, což není překvapivé vzhledem k tomu, že některé sériové modely již osvětlují písmena „V“ a „W“. Chybí kliky dveří, ale to je typické pro skicy, které se snaží o hladší povrchy. Očekávejte, že sériová verze je bude mít.

Nový koncept ID. vypadá poměrně hranatě, dokonce více než ID.4. Ačkoli náčrt ukazuje podběhy kol v barvě karoserie, sériový vůz pravděpodobně použije černé plastové obložení, které zdůrazní jeho robustní charakter. Kontrastní zadní sloupek se třemi otvory také pomáhá odlišit crossover od standardního hatchbacku.

Jak velký bude? Pravděpodobně jen o něco větší než ID.2all, který měřil 4050 milimetrů na délku, 1812 mm na šířku a 1530 mm na výšku s rozvorem 2600 mm. Očekávejte půdorys podobný modelu T-Cross, ale s prostornějším interiérem díky specializované platformě pro elektromobily.

Pokud jde o výkon, ID.2all byl navržen s motorem umístěným vpředu o výkonu 222 koní, což stačilo na zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než sedm sekund a maximální rychlost 160 km/h. ID. GTI pravděpodobně nabízelo vyšší výkon, ačkoli VW nikdy nezveřejnil jeho výkon, pouze zmínil, že tento hatchback měl uzávěrku diferenciálu přední nápravy.

Vzhledem k tomu, že se tento nový koncept přiklání k SUV, je otázkou, zda by platforma jednoho dne mohla podporovat pohon všech kol. U menších modelů to však nemusí být nutné, protože poptávka by pravděpodobně byla nízká. Za zmínku také stojí, že ID.2 a jeho odnože nezůstanou dlouho vstupním bodem do řady elektromobilů VW. V roce 2026 tuto roli po modelu e-up převezme ID.1, jehož cena v Německu činí 20 000 eur. Koncept již byl představen před zahájením výroby v příštím roce. Ještě předtím, než Volkswagen zaplaví trh levnými elektromobily, jeho prodej elektromobilů prudce roste. Dodávky vozů s nulovými emisemi skupiny VW v první polovině roku vzrostly o 47 procent a dosáhly 465 500 vozů.