Toyota zvolila k elektrifikaci jiný přístup než ostatní automobilky a to se jí vyplácí. Společnost má několik elektromobilů tam, kde je potřebuje, ale možná ještě důležitější je, že Toyota nabízí spoustu skvělých hybridů. Automobilka v červenci 2025 překonala celosvětový rekord prodeje 900 000 vozů, což je pro daný měsíc rekord.

Ohromující rekord

Celkem Toyota v červenci prodala 963 796 vozů – včetně vozů značek Lexus, Daihatsu a Hino. Severní Amerika zůstává pro Toyotu největším trhem s 254 298 prodanými vozy v minulém měsíci, a to díky silnému výkonu hybridních modelů a velké poptávce po pick-upech, jako je nový Tacoma a 4Runner. V Evropě, kde se tolik automobilek potýká s problémy, se prodeje Toyoty meziročně zvýšily.

I v Číně, která se pro nečínské automobilky ukázala jako extrémně obtížná, Toyota s 151 669 prodanými vozy dosahuje silných výsledků. Za to vděčí za svůj vůz bZ3X EV, který vyrábí společně se společností GAC, a také za své vlastní hybridní nabídky. A na svém domácím trhu v Japonsku Toyota prodala 135 249 vozů s tím, že poptávka tam zůstává „stabilní“.

Celkem Toyota do července prodala ohromujících 6 058 731 vozů, z nichž přes 2,9 milionu je v určitém rozsahu elektrifikováno. Z nich však jen necelých 100 000 tvořily plně elektrické vozy s bateriemi. Nicméně minulý měsíc byl pro Toyotu nejlepším, co se týče prodeje elektromobilů, a to celosvětově s 17 896 prodanými vozy.

Ačkoli je Toyota stále silně závislá na prodeji vozidel s čistě spalovacím motorem, není pochyb o tom, že její hybridní modely pro automobilku dělají velké věci. Zde v Severní Americe bylo z téměř 1,7 milionu prodaných vozů letos více než 800 000 v nějaké formě elektrifikováno.

Předseda představenstva a bývalý generální ředitel Toyoty Akio Toyoda byl ostře kritizován za upřednostňování hybridních vozidel před čistě elektrickými. Vzhledem k tomu, že poptávka po elektromobilech na mnoha trzích po celém světě klesá, Toyota si s úsměvem prodělává. Přesto se stále snaží prosadit i v oblasti elektromobilů, vyrábí lepší a rozmanitější modely a zároveň přechází na plně hybridní pohon u úctyhodných modelů, jako jsou Camry a RAV-4. Alespoň prozatím se zdá, že Toyoda-san učinil správnou volbu.