Yangwang U9 Track Edition je nyní nejrychlejším elektromobilem na světě. Špičková značka BYD stanovila nový světový rekord pro elektromobily se svým hypersportem o výkonu 3 000 koní – a konkurenti s benzínovým pohonem by si toho měli všímat. Čínské čtyřkolové monstrum U9 Track Edition dosáhlo 8. srpna v Německu rychlosti 475,4 km/h. Překonalo tak předchozí rekord, který v roce 2024 vytvořil vůz Aspark Owl a který dosáhl rychlosti 443,4 km/h.

Superrychlý vůz Yangwang U9 Track Edition

Yangwang U9 Track Edition se vyznačuje stejnou platformou a technickou architekturou jako aktuálně prodávaný U9, ale s několika úpravami. Podle automobilky je elektromobil vybaven „první sériově vyráběnou“ platformou pro vozidla s ultravysokým napětím 1 200 voltů na světě, kterou spojuje s upraveným systémem tepelného managementu.

Právě tato kombinace, spolu se čtyřmi motory v modelu U9, dává modelu Track Edition jeho extrémní schopnosti. Každý motor, schopný otáčet se až 30 000 ot./min, produkuje 744,26 koňských sil. Yangwang uvádí, že kombinovaný výkon vozu přesahuje 2 958 koní, což z něj dělá jeden z nejvýkonnějších vozů na světě .

Track Edition je vybaven inteligentním systémem řízení karoserie DiSus-X od modelu U9, který umožňuje elektromobilu provádět divoké věci, jako je poskakování nebo jízda po třech kolech. V Track Edition společnost Yangwang vylepšila softwarové „řízení polohy těla“ pro scénáře na trati, které dokáže provádět nezávislé úpravy odpružení na každém kole pro optimální ovladatelnost na trati.

Elektromobil má také systém vektorování točivého momentu, který zabraňuje prokluzování kol a ztrátě trakce při vysokých rychlostech. Je schopen upravovat točivý moment 100krát za sekundu. Vizuálně U9 Track Edition ztrácí zadní křídlo U9, ale získává přední spoiler z uhlíkových vláken, který je podle automobilky již v sériové výrobě.

Společnost Yangwang využila zkušeností z předchozího pokusu a ve spolupráci se společností Giti Tire vyvinula pro závodní okruhovou verzi polo-slick pneumatiky Tack Edition. Tato vysoce výkonná pneumatika se vyznačuje na míru vyrobeným dezénem a „optimalizovanou směsí“.

Další vysokorychlostní elektromobily

Nový rychlostní rekord modelu U9 překonal loňský rekord společnosti Aspark . Elektrický hypersport z Japonska dosáhl rychlosti 438,7 km za hodinu, čímž překonal předchozí rekord modelu Rimac Nevera, který dosáhl rychlosti 431,6 km za hodinu.

Bude zajímavé sledovat, který elektromobil překoná hranici 480 km/h jako první. Yangwang se o rekord pokusil už loni, když dosáhl rychlosti 480 km/h, a dnes se zdá docela možné, že elektromobil s rychlostí 480 km/h uvidíme velmi brzy. Je to jednoznačně v dosahu dnešních technologií, pokud chce někdo tyto hranice posouvat.