Opakující se zákazníci jsou pro podnikání nejlepší. Buduje to vztah mezi kupujícím a prodávajícím a existují značky, kterých se kupující nemohou nabažit. Letošní studie JD Power US Automotive Brand Loyalty odhaluje automobilky s vysokou mírou vracejících se kupujících.

Co studie zkoumala?

Studie zkoumala pět segmentů, dva prémiové a tři mainstreamové kategorie. Porsche se umístilo na předních příčkách v oblasti věrnosti prémiovým vozům. Téměř 60 procent kupujících Porsche se k této značce vrátilo. Na druhém místě se umístila značka Mercedes-Benz, kde si téměř polovina kupujících vůz od této značky znovu koupila. V segmentu prémiových SUV si kupující nemohli Lexusu vynachválit. Značka si udržela míru loajality 57,4 procenta, zatímco BMW se umístilo na druhém místě s 54,0 procenty kupujících, kteří se k této německé značce vracejí.

Kupující v segmentu masových vozů jsou oddaní Toyotě, přičemž 62,0 procenta kupujících se vrací pro další vůz, což je o 0,5 procenta méně. Honda se umístila na druhém místě s 55,5 procenty, ale v počtu vracejících se kupujících v segmentu masových vozů SUV byla první s 62,0 procenty. Subaru bylo těsně druhé s 60,6 procenty.

Ford zůstává lídrem v míře loajality k nákladním vozům s nejvyšší mírou loajality v oboru, která dosahuje 66,6 procenta, oproti 65,1 procenta v roce 2024. Šokující je, že na druhém místě se neumístil Chevrolet , Ram ani GMC , ale Toyota s 61,2 procenty, která letos také vzrostla.

Proč se věrnost značkám tak mění?

Navzdory odchylkám se celková věrnost značce letos propadla pod hranici 50 procent. Tyson Jominy, senior viceprezident pro data a analytiku ve společnosti JD Power, uvedl:

„Nejen to, ale měnící se tržní podmínky, jako je zvýšená dostupnost modelů, různé stáří produktů a agresivnější nabídky pobídek, také snížily věrnost značce zpět pod 50 procent, zatímco v loňském roce dosahovala 51 procent. V letošní studii dosahuje věrnost značce v průměru 49 procent napříč všemi kategoriemi a segmenty.“

Společnost JD Power vypočítává loajalitu zákazníků tak, že určuje, zda si majitel zakoupil stejnou značku pro nové vozidlo. Procento je založeno na počtu majitelů, kteří si zvolí stejnou značku jako své další vozidlo. Společnost JD vychází z údajů o transakcích od září 2024 do srpna 2025.