Nedávné rozhodnutí Porsche znovu investovat do spalovacích motorů ukazuje, že zavádění elektromobilů nepostupuje tak rychle, jak Zuffenhausen doufal. Přesto obnovené zaměření na tradiční pohonné ústrojí nenarušuje plány na elektrický Cayenne. Jeho představení je stále na cestě koncem tohoto roku a mezitím se můžeme podívat do interiéru.
Interiér plný obrazovek
Protože je rok 2025 a interiérům dominují obrazovky, Cayenne Electric se může pochlubit „největší zobrazovací plochou ze všech vozů Porsche, jaké kdy byly k dispozici“. 14,25palcový digitální přístrojový panel a volitelný 14,9palcový displej pro spolujezdce lemují tzv. „Flow Display“. Tento zakřivený 12,25palcový OLED displej se táhne podél středové konzole a obsahuje většinu ovládacích prvků klimatizace. Několik fyzických spínačů zůstalo, i když mnohem méně než v Cayenne se spalovacím motorem.

Na rozdíl od Taycanu, který má oddělené centrální obrazovky, je Cayenne Electric sloučil do jednoho celku a vytvořil tak dojem nadrozměrného výklopného telefonu. Před rozkládacím displejem se nachází opěrka ruky, která usnadňuje používání jak spodní části obrazovky, tak i přilehlých spínačů. Centrální výdech ventilace byl přemístěn do horní části palubní desky, aby se do něj vešel sjednocený displej.

Vyšší výbavové stupně bezbenzínového Cayenne jsou vybaveny vyhřívanými loketními opěrkami v předních i zadních dveřích a také vyhřívaným krytem středové konzoly. Porsche také nabídne svou dosud největší panoramatickou skleněnou střechu, rozdělenou do devíti segmentů, které lze stisknutím tlačítka individuálně přepínat z neprůhledné na čirou. Na rozdíl od většiny skleněných střech se tato stále otevírá vpředu, podobně jako běžné střešní okno.
Kromě interiéru Porsche také láká na některé šťavnaté předběžné specifikace. Nejvyšší verze s launch control bude mít výkon přes 1073 koní a ohromující točivý moment 1500 Nm. Na tak velké a nepochybně těžké SUV jsou výkony působivé: zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než tři sekundy, zrychlení z 0 na 200 km/h za méně než osm sekund a maximální rychlost přesahující 250 km/h.

Baterie je lithium-iontová s kapacitou 113 kWh a o sedm procent vyšší energetickou hustotou než u Taycanu. Na plné nabití se odhaduje dojezd více než 600 km v cyklu WLTP. Při nabíjení výkonem 400 kW trvá nabití na 10–80 procent přibližně 15 minut. Pro ty, kteří by raději vynechali kabely, bude v Evropě v roce 2026 k dispozici bezdrátová nabíjecí podložka s výkonem 11 kW, která se poté rozšíří na další trhy.
Porsche Cayenne Electric
Cayenne Electric se může pochlubit sofistikovanými technologiemi, jako je standardní vzduchové odpružení a volitelné řízení zadních kol, které zmenšuje poloměr otáčení o jeden metr na přibližně 11,1 metru. Za příplatek jsou keramické brzdy, exkluzivně pro vlajkovou verzi, vybaveny masivními kotouči o průměru 440 mm vpředu a 410 mm vzadu. Vrcholná verze má také standardní elektronicky řízenou uzávěrku diferenciálu vzadu. Nabízen bude také samovyrovnávací systém Active Ride, který je již součástí modelů Panamera a Taycan.

Pro tradicionalisty s benzínovými motory neznamená debut Cayenne Electric konec verzí se spalovacími motory. Porsche plánuje udržet Cayenne se spalovacími motory i v příštím desetiletí. Tato strategie se odráží ve strategii jeho dalších SUV: elektrický Macan bude koexistovat s novým crossoverem s benzínovým motorem, který má dorazit v roce 2028, a SUV se třemi řadami sedadel, původně plánované jako model pouze pro elektromobily, bude uvedeno na trh nejprve se spalovacími motory, než dorazí elektrická verze.