Honda s malým hatchbackem, který chce být víc než jen elektrickým dopravním prostředkem do práce, myslí ve velkém. Super-One, poprvé představený jako koncept na Goodwood Festivalu of Speed, se nyní vyvinul v prototyp pro Japan Mobility Show. Kamufláž je pryč a odhaluje hranatou karoserii s vypoulenými blatníky, které jsme u tak malého auta nečekali. I když není tak roztomilý jako ukončená Honda e, je osvěžující vidět něco jiného než další nadrozměrné SUV.
Novinka v sobě stále odráží původní model
Pokud znáte kei cars, Super-One by vám měl být okamžitě povědomý. Prototyp vypadá hodně podobně jako druhá generace N-One, která byla uvedena na trh před pěti lety, ale s agresivnější karosářskou sadou. Navzdory zjevné podobnosti Honda tvrdí, že prototyp ve skutečnosti jezdí na nové platformě vyvinuté pro její nejnovější elektromobily řady N.

Přesto se nám stále jeví jako elektrická přestavba modelu N-One z roku 2020, který sám do značné míry převzal design původního modelu z roku 2012. Na obranu Hondy je třeba uvést, že interiér obsahuje vylepšení, která pomáhají tyto dva modely odlišit. Například objemná řadicí páka byla nahrazena malým voličem a větrací otvory jsou nyní čtvercové místo kulatých. Super-One však uvnitř i zvenku nepochybně působí jako kei car.

Honda zatím není připravena podrobněji hovořit o pohonném ústrojí. Výkonové údaje zůstávají neznámé, ale společnost potvrdila speciální režim zvýšení výkonu vyvinutý speciálně pro elektromobil, který má situaci okořenit. A i když vůz nemá benzínový motor, stále ho uslyšíte. Ano, Honda pumpuje umělý zvuk motoru do reproduktorů.

To není všechno. Falešnost jde nad rámec zvukové stopy, protože Super-One byl navržen se simulovanou sedmistupňovou převodovkou. Zda elektromobily něco takového potřebují, zejména takové malé vozy, je otázkou debaty. Dokud se ale tyto vychytávky dají vypnout, není to žádný skutečný problém. Honda si pravděpodobně myslí, že simulovaný hluk motoru a řazení osloví nadšence staré školy, ale tím si nejsme tak jistí.

Zda tento drobný elektromobil bude splňovat předpisy pro kei car, nebo se z něj stane větší vozidlo, se teprve uvidí. Zvětšení se zdá pravděpodobné, vzhledem k tomu, že Honda plánuje prodávat jej i mimo Japonsko. Sériový model bude na domácím trhu uveden na trh v roce 2026, poté bude následovat uvedení na trh ve Velké Británii a na vybraných trzích v Asii a Oceánii. V závislosti na regionu se bude prodávat pod různými názvy: Super-N ve Velké Británii a Super-One v Japonsku a dalších zemích asijsko-pacifického regionu.






