Restrukturalizační plán Nissanu je v plném proudu, ale ne všechno je tak bezútěšné. Mezi propuštěním 20 000 pracovních míst, uzavřením sedmi továren a zrušením dvou designových studií stále existuje paprsek naděje: nové produkty. V posledních měsících jsme již viděli nový Leaf, Sentru, Micru a čínský plug-in hybridní pick-up Frontier a nyní se stárnoucí model konečně přesouvá do další generace.
Velice inovativní po všech stránkách
Po patnácti letech a několika faceliftech je Elgrand konečně zcela nový. Nissan přestal prodávat minivany ve Spojených státech poté, co Quest na konci modelového roku 2017 skončil s výrobou, ale tento segment jinde neopustil. Na Japan Mobility Show se tento hranatý rodinný vůz objevil jako produkční verze konceptu Hyper Tourer, který byl představen na stejné akci před pár lety.

Vzhledem k tomu, že nahrazuje tak starobylé vozidlo, není divu, že nový Elgrand představuje zásadní designový odklon. S předchůdcem sdílí jen málo, kromě vzpřímené karoserie, která maximalizuje vnitřní prostor. Jelikož se jedná o nový vůz, musí mít světelné rampy po celé šířce vozu vpředu i vzadu, zatímco pixelované akcenty by mohly vést k dojmu, že Hyundai uvádí na trh minivan Ioniq.

Je to nápadný vůz, ale na druhou stranu, stejně tak mnoho dnešních minivanů na asijském trhu. Toyota Alphard/Vellfire zrovna neuniká pozornosti, stejně jako Hyundai Staria. V prémiovém segmentu poutají pozornost také Volvo EM90 a Buick GL8. Vzestup luxusních minivanů na úkor tradičních sedanů je zřejmý, protože nový Elgrand se pyšní mnohem luxusnějším interiérem s hezčí kůží a dřevěným obložením.

Nissanu se podařilo do kabiny nacpat 22 reproduktorů, včetně reproduktorů Bose zabudovaných v předních opěrkách hlavy. Naštěstí duální 14,3palcové obrazovky nepohltily všechna tlačítka. Na palubní desce je stále spousta fyzických ovládacích prvků, včetně jednoho na středové konzole pro aktivaci kamer s prostorovým výhledem.

Tento Elgrand je vlajkovou lodí s kapitánskými sedadly ve druhé řadě, ačkoli se očekává, že cenově dostupnější konfigurace nabídnou třímístnou lavici uprostřed. Mezi další výhody patří zábavní systém s dvojitými obrazovkami pro cestující ve druhé řadě, kteří také mohou využít sluneční clonky a velkorysé nastavení sedadel.

Pod kapotou Nissan vybavil minivan systémem e-Power třetí generace, což znamená, že spalovací motor nepohání přímo kola. Místo toho slouží přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru jako generátor pro napájení akumulátorového bloku. Tato nejnovější verze, která se již používá v evropském modelu Qashqai, poskytuje spalovacímu motoru tepelnou účinnost 42 procent.

Zatímco crossover používá elektromotor pouze vpředu, Elgrand přidává další vzadu. Nissan uvádí, že vylepšil svůj systém pohonu všech kol e-4ORCE, aby minimalizoval nevolnost z jízdy tím, že poskytuje plynulejší a pohodlnější jízdu. Čtvrtá generace Elgrandu se začne prodávat v Japonsku příští léto a další trhy budou následovat.






