Bugatti uzavírá předposlední kapitolu příběhu modelu W-16 ukončením výroby vozu Bolide. Molsheimova dokonalá závodní hračka oficiálně neexistuje. Jde o 40. a poslední vůz, který byl postaven a předán svému právoplatnému majiteli, nebo lépe řečeno, byl vyzvednut přímo z továrny v severovýchodní Francii.

Majitelem se stal vášnivý sběratel

Majitel, který zaplatil 4 miliony eur za auto, se kterým nemůže jezdit na veřejných komunikacích, je sběratel Bugatti, který má v garáži klasický Type 35, nesmírně úspěšný závodní stroj z doby před téměř stoletím. Za zmínku stojí také to, že tento bohatý zákazník vlastní Veyron Grand Sport, který je stejně jako Bolide posledním svého druhu.

Veyron a Bolide sdílejí exteriér v barvách Black Blue a Special Blue Lyonnais a interiér v barvě Lake Blue je potažený Alcantarou. Výsledek je skutečně senzační a nemůžeme si pomoct, ale přemýšlíme, zda se některý ze 40 majitelů rozhodne pro přestavbu, která bude homologována pro silniční provoz. Britská inženýrská firma Lanzante dokonce nedávno oznámila, že pracuje na tom, aby pomohla modelu Bolide získat registrační značku.

Dodávky Mistralu zákazníkům stále probíhají. Posledním modelem s ikonickým motorem, představeným před 20 lety ve Veyronu, je roadster, jehož výroba byla omezena na 99 kusů. Dodávky nejrychlejšího vozu bez střechy, jaký kdy byl vyroben, začaly v únoru a jakmile bude výroba dokončena, W-16 skončí.

Místo toho vyvinula společnost Bugatti pro Chiron, který nahrazuje Tourbillon, zcela nový motor V-16, jehož dodávky začnou v příštím roce. Pryč jsou čtyři turbodmychadla, protože nový motor vyvinutý společností Cosworth přechází na atmosférické uspořádání. Má také větší zdvihový objem (8,4 litru oproti 8,0) a slouží jako srdce hybridního systému, protože ano, i Bugatti musí splňovat přísnější emisní předpisy.

Přestože se chystá motor V-16, úctyhodný model W-16 by se v nadcházejících letech mohl stále dostat na titulní stránky novin. Nový program Solitaire, věnovaný stávajícím pohonným jednotkám a podvozkům, přinese jednorázové zakázky, jako je například Brouillard. Bugatti se v podstatě inspiruje Pagani a vdechuje nový život starším vozům s osvěženým stylem a modernizovanou výbavou.


Kdo ví, třeba Veyron a Chiron se stanou další Zondou, autem, které odmítá zemřít, přestože debutovalo v roce 1999.