Po delší odmlce se Japonská automobilka opět vrací do vrcholné motoristické série. Tou bude šampionát elektrických formulí, ve kterém nahradí Renault. Pro něj to tedy znamená, že dostane více prostoru ve F1.

Začátek letošního roku přinesl informaci, že se v rámci aliance Nissan-Renault chystá nový program, který se týká také náplně jednotlivých značek napříč sériemi motoristického sportu. Automobilka Nissan je jedním z největších světových producentů elektromobilů a tak by dávalo smysl, kdyby se v šampionátu elektrických formulí skutečně objevila.

V tomto šampionátu byste dnes hledali jakéhokoliv Japonského výrobce jen marně. Ovšem genrální ředitel soutěže Alejandro Agag řekl, že se v tomto ohledu brzy odehraje změna. Sám řekl, že se jedna, možná dvě z nich ve Formuli E skutečně objeví. Odpověděl tak novinářům, kteří se jej tázali na vstup značek Nissan, Toyota či Honda. Ovšem více prozradit nechtěl.

Honda o účast v soutěži elektrických formulí vyjádřila zájem, ovšem její vstup do šampionátu je pravděpodobný ze všech nejméně. Společnost se nyní soustředí na motorové rošády ve Formuli 1, a jen těžko by našla zdroje na expanzi i do tohoto typu motorsportu. Zato Toyota nyní spekuluje nad budoucností ve vytrvalostních závodech. S vedením Formule E komunikovala, ale prozatím nedala zájem o účasti v soutěži veřejně najevo.

Z tohoto pohledu se tedy zdá, že střídačka mezi Nissanem a Renaultem je tedy definitivní. Oficiální potvrzení však prozatím ještě nepřišlo. Na startovním roštu tedy nejspíše Francouzi tento rok ještě zůstanou a Japonci je nahradí až v příští sezóně. Až se tak stane, Nissan se vrátí po delší odmlce do významné mezinárodní závodní série. Renault naopak dostane více prostoru soustředit se na intenzivně se rozvíjející program ve Formuli 1. Krom svého vlastního týmu v této soutěži totiž dodává pohonné jednotky nově také McLarenu.