Aston Martin a britský výrobce jízdních kol J.Laverack spojili své síly, aby odhalili to, co je označováno za nejinovativnější jízdní kolo na světě. .1R kombinuje to nejlepší ze světa automobilového inženýrství a designu a silničních kol, spoléhá na moderní výrobní technologie, vysoce pevné materiály a pozornost k nejmenším detailům.

Čím je toto kolo tak unikátní?

Srdcem tohoto mimořádného výtvoru je dokonale zpracovaný rám, který je výsledkem sloučení parametricky navržených titanových výstupků tištěných 3D tiskem a trubek z uhlíkových vláken. Aston Martin říká, že tato fúze nepřináší pouze jedinečnou kombinaci citlivosti a pohodlí, ale také nově definuje estetiku a eleganci. Motocykl skutečně vypadá elegantně a harmonicky především díky absenci upevňovacích bodů nebo neopracovaných svarů. Ani jeden kabel nebo hadice nenaruší elegantní vzhled díky jedinečné integraci brzd.

Tento inovativní přístup se inspiruje mimo sféru konvenčních dvoukolek a čerpá z návrhů vysoce výkonných vozů. Nepřebírá pouze konstrukční principy známé v cyklistickém průmyslu, ale těží také z know-how společnosti Aston Martin v programech superaut a hyperaut. Je to vidět například na proraženém představci, který zrcadlí boční rýhu Aston Martin DB12. Zákazníci budou mít na výběr mezi 12rychlostními sadami od společností jako Shimano, Campagnolo a Sram Red.

Zvláště zajímavým detailem je design kola, který se vyznačuje 55 milimetrů hlubokým karbonovým bezdušovým profilem s vnitřní šířkou 22 mm. Každé kolo má 28 paprsků s černou povrchovou úpravou, která pokračuje po stranách kola. Náboje byly navrženy speciálně pro toto kolo a vyrobeny z vysoce pevného leteckého hliníku.

Majitelé .1R budou pozváni k návštěvě ústředí Aston Martin v Gaydonu, kde zažijí osobní setkání se zakladateli J.Laveracka. Navíc integrace s online konfigurátorem automobilky umožňuje komukoli navrhnout své vysněné kolo. Tento digitální nástroj umožňuje uživatelům personalizovat si barvu trubek, výstupků, vidlic, představce, sedlovky a kapek řídítek, a také se rozhodnout nechat uhlíkové vlákno vystavené jeho přirozené kráse. Různé akcenty, jako jsou misky středového složení, brzdové třmeny a středy brzdových kotoučů, mohou být potaženy bronzem nebo zůstat decentní v černé barvě.