Aston Martin vidí své první SUV jako východisko ze současných finančních problémů. Chce ale současně zatopit své konkurenci.

Zachránce jménem DBX

Příchod modelu DBX se blíží a vyvolává velká očekávání. Aston Martin utrpěl těžké ztráty, které se v posledních dvou čtvrtletích ještě prohloubily Automobilky, jejiž historie se píše od roku 1914 chce logicky přežít.

Plány Andyho Palmera jsou optimistické. DBX si příští rok podle jeho odhadů koupí čtyři, možná i pět tisíc lidí, a v rámci modelové palety se stane jedničkou. Celkový odbyt značky by měl dosáhnout 6,5 tisíc vozů, včetně chystaného roadsteru Vantage. I když jej Palmer už snížil z předpokládaných sedmi tisíc. Sezóna 2021 by dle něj měla být ještě úspěšnější.

Palmer doufá, že DBX motivuje stávající zákazníky, aby vyměnili svá luxusní SUV za model od značky Aston Martin. Většinou totiž mají v garáži dva modely. Tím prvním je sportovní Aston a ke každodennímu ježdění používají Cayenne od Porsche či Range Rovery. Loayalita ke značce je pro britskou automobilku velmi důležitá. Ví totiž, že drahá SUV má v garáži 70 % jejich zákazníků a ty stačí jen převést na tu správnou značku. V penězích pak samozřejmě problém není, protože bohatí lidé jich mají dost. A i přesto, že DBX vyjde na téměř pět milionů korun, budou jej chtít i tak.

Důležité je pak i získání nových klient. Jistě se objeví, ale nepůjde ani náhodou o Brity, většina z nich by měla mít americké či čínské občanství. Ostatně jim na míru bylo DBX vyvíjeno a stará dobrý Evropa zůstala tentokráte upozaděna.

Nejnovější model by měl připravit půdu pro nový supersport s motorem uprostřed, který dostane i hybridní variantu. Palmer řekl, že do poloviny 20. let budou mít všechny modely hybridní pohon. Emisní normy jsou neúprosné. Plně na elektřinu pak přejde sesterská Lagonda.