Bugatti Tourbillon je plný nejrůznějších chytrých inovací. Volant, který se otáčí kolem centrálního náboje, titanový přístrojový panel, komponenty zavěšení kol vytištěné 3D tiskárnou a obrovský zadní difuzor, který slouží i jako nárazníková konstrukce. K tomu všemu si připočtěte zvukový systém, který nepoužívá tradiční reproduktory.
Zvukový systém tohoto vozu je skutečně netradiční
Časopis Top Gear nedávno navštívil nové chorvatské sídlo automobilky Rimac, kde Bugatti Rimac vyvíjí Tourbillon. Generální ředitel Mate Rimac s potěšením předvádí nejrůznější inovace jak u tohoto modelu, tak u modelu Rimac Nevera, a je obzvláště hrdý na zvukový systém Tourbillonu. Místo tradičních reproduktorů používá Tourbillon piezoelektrické prvky, které vibrují karbonovou vanou vozu. Šasi Tourbillonu je tedy v podstatě jeden velký reproduktor.
To si žádá další vysvětlení. Tradiční reproduktory používají magnet, který přijímá elektrický signál, jenž následně pohybuje elektromagnetickou kmitací cívkou tam a zpět. Kmitací cívka je připojena k nějaké membráně, obvykle kuželu vyrobenému z papíru nebo kovu, která vibruje a zesiluje zvuk. (Nezapomeňte, že zvuk je jen vibrace vzduchu.) Je zřejmé, že to funguje neuvěřitelně dobře, ale magnety reproduktorů jsou poměrně těžké.
Piezoelektrický reproduktor používá malý krystal, podobný křemenu, k dosažení téměř stejného efektu. Elektrický signál vyslaný do krystalu rozkmitá nějakou membránu, obvykle malý kus plochého kovu. Některé hi-fi reproduktory tuto technologii používají, ale častěji je piezoelektrický reproduktor jen malým bzučákem, jako budík ve starých quartzových náramkových hodinkách.

V Tourbillonu je skutečným šasi z uhlíkových vláken membrána – tyto piezoelektrické měniče jsou navrženy tak, aby přenášely vibrace přímo do vany. Rimac v pořadu Top Gear ukazuje efektivní subwoofer Tourbillonu, piezoelektrický prvek připevněný ke střeše vozu. Je to malý kovový kus, mnohem menší a lehčí než tradiční reproduktor.
„Věřte mi, kvalita zvuku toho auta je ve srovnání s Chironem úplně jiná,“ říká Rimac. „Takže jsme ušetřili hmotnost, místo a zlepšili kvalitu zvuku.“
I když se zdá, že se jedná o první příklad automobilky, která použila piezoelektrické měniče k přeměně vany z uhlíkových vláken na reproduktor, Tourbillon není prvním vozem, který pro reprodukci zvuku využil část své karoserie. Mercedes-Benz představil systém s názvem Front Bass, který proměnil přední přepážku modelu SL 2013 v podstatě ve velkou reproduktorovou skříň. Tento systém však používal tradiční elektromagnetické reproduktory. Konstrukce vozu byla použita pouze ke zesílení zvuku z reproduktorů.
Pěkná věc, i když s atmosférickým motorem V-16 hned za zadní přepážkou si říkáme, jestli někdo opravdu potřebuje špičkový audiosystém.