Pandemii koronaviru se museli přizpůsobit v podstatě všichni. Týká se to také společností sdílejících automobily. Mezi nově nezbytná opatření patří častější desinfekce, nebo slevy.
Desinfekce a nižší ceny
Carsharing u nás nepatří mezi nejpopulárnější služby, byť je jeho používání na vzestupu. Aktuální doba koronavirové pandemie ovšem může službám na sdílení vozů spíše uškodit než pomoci. Vždyť v době karantény se každý raději prostředkům hromadné dopravy a sdíleným vozům vyhýbá. To je důvod, proč společnosti nabízející carsharing musely přistoupit k některým opatřením.
Konkrétně služba Anytime carsharin, která v Praze provozuje 200členou flotilu Toyota Yaris vybavila všechny své vozy desinfekčními přípravky, díky kterým si uživatel před jízdou může vydesinfikovat ruce, volant, řadící páku a další místa ve vozidle.
Alužba AJO naopak žádá, aby byly vozy důkladně po jízdě vyvětrány a požaduje po zákaznících nošení roušky i ve vozidle. Desinfekční prostředky však neposkytuje. Stejně tak činí i Car4Way, která ale radí používat vlhčené ubrousky či jiný čistič na otření volantu, řadicí páky a rukou.
Většina společností navíc nyní spustila zlevňování poskytovaných služeb. Například u Car4Way stojí registrace pouze jednu koronu a zlevněný výpůjčka platí u více než 100 vozů. Podobný krok udělala i služba Karkulka v Plzni, která zrušila storno poplatky a vozidla také důkladně desinfikuje.
Anytime navíc spustilo informační kampaň, ve které zákazníky vyzývá k užívání poskytovaného desinfekčního spreje, stejně jako k nošení roušek uvnitř sdíleného vozu. Spolu s tím své vozy několikrát týdně desinfikuje.