Superauta jsou drahá a častěji jste omezeni na jednu možnost pohonu a jeden styl karoserie, s velmi malým prostorem pro plnohodnotnou úpravu. To ovšem platí, pokud nejste ochotni utratit za společnost jako Ferrari nebo Lamborghini nesnesitelnou sumu peněz. Britská strojírenská firma však chce tento proces trochu zjednodušit, a doufejme, že i trochu zlevnit.
Zakázkové supersporty
Společnost s názvem Dash Bespoke – odštěpný závod Dash, inženýrské firmy, která se v oblasti závodů pohybuje od roku 2006 – vám postaví zakázkový supersport prakticky od základů. S využitím karbonového monokokového podvozku TR01, který debutoval v roce 2023, si kupující budou moci vybrat z různých pohonných jednotek, stylů karoserie, interiérů a dalších prvků výbavy.

Platforma TR01, jak poznamenává Dash, je lehká, tuhá a plně splňuje normy Euro NCAP – což znamená, že je ve Spojeném království legální pro silniční provoz. Funguje jak s bateriemi, tak s motory V-8 a zákazníci si ji mohou objednat jako silniční supersport, hypersport nebo závodní vůz na zakázku.

První zákaznicky vyrobený supersportovní vůz založený na platformě TR01 od Dashe bude mít premiéru na Goodwood Festivalu rychlosti koncem tohoto léta. Takzvaný „SlipStream“ bude mít uprostřed umístěný motor V-8 vyrobený společností Hartley na Novém Zélandu (stejná společnost, která je zodpovědná za motor Nilu27 ), zakázkové pomocné rámy z uhlíkových vláken, odpružení z lehkých slitin a hydraulické tlumiče od Nitronu.

„Vdechnout život zakázkovému nebo nízkosériovému sportovnímu vozu je monumentální úkol,“ říká generální ředitel společnosti Dash Tim Robathan.

„Ať už se jedná o projekt OEM v motorsportu nebo o specializovaný hypersport, konstrukční, výrobní a montážní výzvy a související rizika jsou vysoké. Pro mnoho značek a vizionářů mohou tyto překážky zastavit pokrok a životaschopnost projektu. Proto jsme založili Dash Bespoke.“
Dash neříká, kolik vás bude stát váš vysněný upravený supersport. Nedokážeme si představit, že by to bylo levné. Ale vzhledem k existující platformě a technickým znalostem Dashe je to stále pravděpodobně mnohem dostupnější varianta než Ferrari. A také mnohem lépe přizpůsobitelná.