První elektrické vozidlo Ferrari bude uvedeno na trh někdy koncem roku 2025. Společnost hlídá důležité detaily v Maranellu, ale generální ředitel Benedetto Vigna v rozhovoru pro CNBC Squawk Box Europe řekl, že automobilka bude i nadále klást důraz na styl a výkon u svých elektromobilů na baterie. a že neztratí „jedinečný“ pocit značky.

Žádná tichá jízda

Vigna poznamenal, že „elektromobily nejsou tiché“ a zopakoval, že Ferrari pracuje na jedinečných „zvukových podpisech“ pro své modely; společnost si patentovala EV výfuk v roce 2023. Vigna také chápe, že tato technologie umožní Ferrari s nimi „dělat spoustu věcí“. Zákazníci Ferrari se o funkčnost příliš nestarají, což automobilce umožňuje soustředit se na poskytování „emocí“ svých luxusních vozů především svým klientům.

Generální ředitel, který se u Ferrari ujal kormidla v roce 2021, řekl, že je přesvědčen, že společnost může stále poskytovat speciální zážitek z jízdy, když využije technologii „jedinečným způsobem“.

Uvidíme, co to bude znamenat zhruba za 18 měsíců, ale i když společnost elektrizuje svou řadu, bude i nadále investovat do spalovacích motorů. Éra Ferrari na baterie bude zahrnovat nové výrobní zařízení. Otevře se v červnu v Maranellu a bude vyrábět bateriové sady, elektromotory a výkonové měniče.

Vigna řekl, že nevěří, že spalovací motory někdy úplně zmizí z trhu luxusních vozů, přičemž spalovací motory, hybridy a BEV se budou prodávat společně, ale Ferrari do roku 2026 elektrifikuje 60 procent své řady. E-palivo je jednou z alternativ, která by mohly udržet spalovací motory na cestách po léta a zároveň snížit škodlivé emise, což je konečným cílem mnoha vlád po celém světě.