Dalo by se namítnout, že všechna Ferrari jsou speciální. Ale ne všechna Ferrari jsou Speciale. Model 296 se nyní k této exkluzivní skupině připojuje s modely 296 Speciale a Speciale A – nejnovějšími nabídkami v řadě nabuzených „prancing horses“. Na základě statistik, které Ferrari zaslalo, by mělo poskakovat jako šílené.
Pokochejte se specifikacemi vozu
Nejdříve to nejdůležitější. Plug-in hybridní pohonná jednotka má výkon 867 koní, oproti 818 koním ve standardní verzi. Dvoulitrový motor V6 s dvojitým přeplňováním má na starosti výkon 690 koní, což je přesně totéž co závodní vůz 296 Challenge. To není náhoda – Ferrari uvádí, že Speciale používá stejné mapování motoru a strategii přeplňování, s titanovými ojnicemi, vylepšenými písty a lehčím klikovým hřídelem. Speciale také používá systém kontroly klepání přímo z Ferrari ve Formuli 1.
Ale to je jen část pohonného ústrojí modelu 296. Elektromotor je vylepšený a přidává dalších 177 koní, přičemž vše jde na zadní kola prostřednictvím osmistupňové převodovky DCT od Ferrari. Samotná převodovka je stejná, ale řazení je optimalizováno pro lepší využití extra výkonu. A protože se jedná o plug-in hybrid, můžete tiše projíždět městem až 24 kilometrů bez použití motoru. Ale proč by to proboha chtěli dělat?

Ať už si vyberete verzi 296 Speciale s pevnou střechou, nebo Speciale A se skládací pevnou střechou, výkon je stejný. Oba vozy také zhubly – kabriolet o 54 kg méně a berlinetta o 60 kg méně. Hlavním důvodem je zdravý přísun uhlíkových vláken, zejména v interiéru, který má specifické „minimalistické“ dveřní panely pro Speciale. Mezi sedadly se nachází holá konzole z uhlíkových vláken a na různých panelech karoserie je více uhlíkových vláken.

Když už o tom mluvíme, Speciale má nové přední a zadní nárazníky, z nichž druhý jmenovaný obsahuje naprosto absurdní difuzor. Zezadu se zvedá nové zatahovací křídlo, které reaguje buď na rychlost, nebo na jeden z několika volitelných jízdních režimů.

Kromě nepopiratelně agresivního vzhledu Ferrari tvrdí, že obě verze modelu 296 Speciale mají o 20 procent větší přítlak než modely GTB a GTS. U modelu GTS Ferrari také přidává klapku opěrky hlavy, která zároveň pomáhá směrovat vzduch směrem k krytu korby a zároveň snižuje turbulence v kokpitu. Také proudí více vzduchu k motoru a brzdám.

Pod karoserií Ferrari přeladilo odpružení, aby lépe zvládalo sílu. Pružiny jsou o něco tužší a vyrobené z titanu, což pomáhá snížit hmotnost. Podvozek je o něco nižší a používá nastavitelné tlumiče Multimatic převzaté z modelu 296 GT3. Na vozovce sedí speciální pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 vyrobené speciálně pro Speciale. Pro nejnovější Ferrari byla navržena také nová pětipaprsková kola, která nejnovějšímu supersportu společnosti dodávají čistý, klasický vzhled.

Kolik peněz budou kupující potřebovat na to, aby si dali do garáže vůz 296 Speciale? Ferrari tyto informace obvykle nesdílí, ale podle dostupných informací cena bude začínat přibližně na 464 000 dolarech.