Honda se počátkem ledna na CES pustila do své nové strategie pro elektromobily. Japonská automobilka předvedla dva elektrické koncepty, které nabídly pohled do nového designového jazyka Honda a poskytly vhled do vyvíjející se konstrukční filozofie společnosti. Jak se ale ukazuje, za závěsy se toho děje ještě víc, protože se vyvíjí i sériový sportovní vůz na baterie.

Co lze očekávat?

Generální ředitel Toshihiro Mibe odhalil, že Honda se pustila do výzkumu sportovních vozů pro éru EV. Společnost Mibe prozradila, že ve výzkumném a vývojovém centru již probíhají práce na výkonném stroji, který bude stěžejní součástí řady elektrických vozů řady 0, které budou uvedeny na trh od roku 2026.

Zatímco podrobnosti o produkční verzi prvního elektrického sportovního vozu Honda nejsou zveřejněny, Mibe potvrdil, že vývoj „stále pokračuje“. Sportovní vůz je připraven sloužit jako vlajkový model pro řadu 0, ztělesňující technické inovace zaměřené na maximalizaci vnitřního prostoru, snížení hmotnosti baterie a zvýšení efektivity – to vše při zdůraznění „radosti z jízdy“ se silným zaměřením na zapojení řidiče.

V souladu s filozofií designu konceptu řady 0 představeného dříve na CES bude mít sportovní vůz údajně nízko posazený profil kabiny dopředu. Design kokpitu bude minimalistický, s primárním zaměřením na odstranění rušivých vlivů. Baterie bude výrazně tenčí, než jaké se nacházejí u současných elektromobilů Honda, a pohon usnadní pohonné jednotky e-axle integrující motory, měniče a převodovky do kompaktní jednotky pro optimalizaci vnitřního prostoru.

Mibe také zdůraznil, že sportovní elektromobil od Hondy bude mít „úplně jiný vkus“ než jakýkoli výkonný vůz, který společnost uvedla na trh dříve. To zdůrazňuje hlavní aspekt programu výzkumu a vývoje, který se zaměřuje na vytvoření odlišného charakteru, který zajistí skutečné zapojení řidičů. Honda také provádí důkladnou analýzu současného trhu elektrických sportovních vozů, aniž by výslovně jmenovala konkurenty.