Nově oživený Prelude je na trhu sotva měsíc, ale Honda právě odhalila závodní verzi. Prelude-GT, který se má v příštím roce zúčastnit soutěže, je novým vyzyvatelem Hondy pro nejvyšší třídu GT500 japonské série Super GT. Může vypadat jako nový Prelude, ale pod povrchem je to úplně jiná bestie.

Impozantní v každém detailu

Stejně jako všechny současné vozy GT500 je i Prelude-GT postaven na monokoku z uhlíkových vláken se sportovní karoserií z uhlíkových vláken, která připomíná jeho protějšek ze silničních vozů. Podle předpisů používá Prelude-GT přeplňovaný čtyřválcový motor o objemu 2,0 litru s výkonem přibližně 650 koní, který je přenášen na zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. Tedy docela odlišný od sériového modelu s výkonem 200 koní.

Prelude-GT bude závodit s vozy Toyota GR Supra GT500 a Nissan Z Nismo GT500. Nahrazuje předchozí vůz Honda kategorie Super GT, Civic Type R-GT, jehož čtyřdveřová karoserie nebyla vhodná pro výrobu konkurenceschopného závodního vozu.

Jak poznamenávají v Motorsport.com, Civic Type R-GT zatím ve svých dvou letech soutěžení dosáhl pouze jednoho vítězství. Letos neskončil lépe než na 2. místě, přičemž Toyota dominovala v poli.

„Vidíme potenciál dosáhnout vyšší úrovně než Civic Type R-GT, a to využitím znalostí získaných během posledních dvou let při vývoji vozu Super GT založeného na Prelude,“ řekl Masahiro Saeki z týmu Honda Racing. Příští rok Super GT také zruší aerodynamická omezení, takže konkurence by měla být ještě ostřejší.

Jak poznamenává Motorsport.com, je neobvyklé, aby konstruktér nahradil vůz Super GT tak rychle, jako to udělala Honda modelem Civic – starý NSX-GT jezdil v letech 2017 až 2023 – ale taková je povaha soutěže v této sérii. Super GT je jednou z nejdůležitějších závodních sérií v Japonsku a Honda se nemůže neustále vystavovat svým nejzarytějším rivalům.