V roce 2020 zakladatel a generální ředitel Koenigsegg Christian Von Koenigsegg předpověděl maximální rychlost 531 km/h pro svůj nejnovější hypercar Jesko Absolut. To by z něj udělalo nejrychlejší sériově vyráběné auto na planetě a porazilo by tak obrovské modely jako Bugatti Chiron Super Sport 300+ a Hennessey Venom F5. Nyní Koenigsegg plánuje zjistit, zda jsou tyto simulace přesné.

Již letos se dozvíme, jak je na tom vůz doopravdy

V rozhovoru pro švédsky psaný web Carup Koenigsegg odhalil plány na vytvoření rekordu nejvyšší rychlosti s Jesko Absolut někdy v roce 2024.

“Doufám, že už letos půjdeme na rekord,” řekl. “Momentálně hledáme rovný úsek, který je dostatečně dlouhý a kde se dá provoz odstavit, to není úplně jednoduché. Asi to nebude ve Švédsku, ale v zahraničí.”

Ti, kteří jsou obeznámeni s pokusy o nejvyšší rychlostní rekordy, si budou pamatovat, když Koenigsegg dříve stanovil rekord pro nejrychlejší sériový vůz v roce 2017 pomocí Agery RS s průměrnou rychlostí 447 km/h. Koenigsegg provedl test na uzavřeném úseku veřejné dálnice uprostřed nevadské pouště, spíše než na závodní dráze nebo pásu ranveje. A na rozdíl od konkurentů, kteří určovali rychlost v jednom směru nebo s vozem, který není homologován pro silniční provoz, Koenigsegg nastavil rychlost v obou směrech a bral průměr, dostačující na to, aby byl rekord certifikován Guinessem.

“Bugatti jelo pouze jedním směrem a s vozem ve specifikaci, kterou si zákazníci nemohou koupit,” řekl Koenigsegg pro Carup. “I rekord SSC je dosažen s vozem, který není homologován pro silniční provoz. Náš rekord s Koenigsegg Agera byl dosažen se sériovým vozem a nový pokus o rekord proběhne také se sériově vyráběným Jeskem plně schváleným pro silniční provoz.” .”

Jesko Absolut bylo navrženo speciálně pro přímou rychlost. Využívá motor V8 s dvojitým turbodmychadlem o výkonu 1500 k ze sesterského vozu Jesko Attack a spáruje jej se speciálně navrženou aerodynamikou, která snižuje odpor vzduchu a zlepšuje stabilitu.

“Zatím nebylo úplně prozkoumáno, jak přesně to auto je,” říká Koenigsegg. “Koeficient aerodynamického odporu je pouze 0,278 a s minimální přední plochou ukazují simulace převodů a výkonové křivky vozu možnou maximální rychlost severně od 500 km/h. Nyní chceme ukázat, čeho je vůz schopen v realitě.”